Trigonitis(? ) kezelése

Tisztelt Szakorvos! 55 éves nő vagyok, másfél éve gyakori vizelési panaszaim vannak. A vizelések száma naponta 10-15 közötti. Az éjszakák vizeletürítési szempontból nyugodtak. Természetesen panaszommal felkerestem több szakorvost (urológust, nőgyógyászt) de ez ideig nem tudtak segíteni. Több vizelet, labor illetve cervix váladék vizsgálat illetve ultrahang vizsgálatokon vagyok túl. Többször volt üledékben 15-20vvt, de azt mondták azzal nem kell foglalkozni. Többféle gyógyszerrel próbálkoztak (Savulin, Nitrofurantoin, Augmentin Duo, Vesicare) de sajnos a probléma továbbra is meg van. Részt vettem egy Beside vizsgálatban is. (A mirabegronnal kombinált solifenacin és a solifenacin hatásosságának és biztonságának III. b fázisú összehasonlító vizsgálat) Ez több hónapig tartott, de számomra ez sem hozott eredményt. Volt az életemben többször hólyaghurut, de ez a gyakori vizelési inger nem olyan. Nem csíp, nem görcsölök. Vannak napok, amikor 10 alatti a vizelések száma, de aztán megmagyarázhatatlanul, újra kezdődik minden újból. Gyakran érzem járás közben lépcsőzéskor, mintha valami tompán és finoman megérintené, megnyomná a hólyagot vagy a húgycsövet és ez a pillanatnyi vizelési ingert vált ki, miközben a vizelet visszatartható akár hosszabb ideig is, de néha elcseppen. Szeptember közepén cystoscopia trigonitist diganosztizált, amelyre Summamed 500 mg. (6 szem) és Aflamin 100 mg 1 hétig gyógyszereket kellett szednem, de semmi változást nem érzek, sőt napok óta nappal szinte állandó a vizelési ingerem és fájdalmam van az altestemen, húgycsőnyílástól lefelé a szeméremtesten, hüvelyen és gáton át a végbélig. Fájdalomcsillapító nélkül szinte nem tudok ülni. Az urológus doktor azt mondta, neki nincs több ötlete, a nőgyógyász hormon gyógyszert javasolt. Ön szerint ez a betegség megmagyarázhatja a leírt fájdalmakat illetve az ösztrogén tartalmú gyógyszer ezt meggyógyíthatja? Nagyon félek a hormonpótlástól a mellékhatások miatt, de ezekkel a fájdalmakkal nem lehet együtt élni, és gondolom a tartós gyulladás károsítja a hólyagot, akár rákot is okozhat. (legalábbis ezt olvastam) Ön mit javasol? Várom válaszát. Köszönöm.

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Papos István válasza vizelési panasz témában

A gyulladas rákot nem okoz.

A hormonpótlás csökkentheti a panaszokat.

A hormonpótlásnak, ha azt orvos ellenőrzi, lényeges mellékhatása nincs.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2014. október 21., 16:48; Megválaszolva: 2014. október 22., 21:22
Kérdések és válaszok: Urológiai megbetegedések
Vizelési inger
Üdv! Egy olyan problémám lenne hogy minden vizelés után pár másodperc-el újra vizelési ingerem lesz de már többet nem tudok vizelni. November...
Ejakuláció utáni kellemetlen...
Tisztelt Doktor úr! Először megjegyeznék egy korábbi dolgot. Tizenegynéhány évesen egy cystát vettem észre a jobb herémen, elmentem vele...
Vizelési problémák
Tisztelt Doktor úr/nő! Vizelési problémáim miatt egyre inkább félelemben telnek a napjaim. Második terhességem közepe táján vettem észre, hogy...
Húgyhólyag - trigonum gyulladása
Tisztelt Doktor Úr! Állandó vizelési ingerek gyötörnek hónapok óta, A vizeletvizsgálat eredménye folyton negatív, bár egy hete kis számú...
Visszamaradt vizelet
Tisztelt Doktor Úr/ Doktornő! Egy kínos problémámra szeretnék választ kapni, amivel már évek óta szenvedek. Nem fizikai fájdalomról van szó, de...