• urológiai kérdés

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktor Úr/ Doktornő! Egy sajátos kérdéssel keresem meg Önöket. Tanárként dolgozom, kilenc és tizedik osztályos gyerekeket tanítok. Kiderült, hogy a fiúk közül néhányan vazelint fecskendeztek a nemi szervükbe. Kb 4 ml-t, saját maguknak. Ez az "eljárás" mint kiderült terjedőben van. Véletlenül derült ki, a szüleik nem tudják, egyikük állami gondozott. Lehet -e ennek komoly egészségügyi következménye, szükséges-e orvoshoz fordulniuk? (ez esetben beszélnünk kell a szülőkkel/nevelőkkel is.) Válaszukat megköszönve: Tóth Erika

        Dr. Kocsis István válasza a urológia témában

        Kedves Erika! Nehéz és kényes orvosi és etikai probléma, amiről ír. Egyre gyakrabban találkozunk ilyen esetekkel. Sajnos a legtöbbször későn, amikor a befecskendezett vazelin komoly gyulladásos, szövetelhalást okozó folyamatot indít be. Ráadásul mostanra a törvény öncsonkításnak minősíti, ezért az előbb utóbb elkerülhetetlen, sokszor csonkoló, és hosszadalmas plasztikai műtét OEP finanszírozása nem egyértelmű. Feltétlenül javaslom, hogy minél előbb értesítsék a szülőket, a nevelőket, és keressék fel a területileg illetékes Urológiai osztály vezetőjét.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
        Tünetellenörző Laborértékek

        Kérdés: 2012. január 12., 22:09; Megválaszolva: 2012. január 18., 09:45

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktor Úr! Vizelet eredményem értelmezésében szeretnék véleményt kérni. Vizelet üledék, és minden érték a vizeletben negatív lett kivéve a ph ami 8,00 volt, a referencia szerint 7,8 ig jó. Valamint laphámsejtből 6 ig volt jó,...
        Tisztelt Doktor úr! Pár hónappal ezelőtt észleltem először, hogy a péniszemen, egészen pontosan a makktól balra és lejjebb, a fitymámon található egy kb. 1-1.5 cm-es fehér színű, megkeményedett rész. Egészen a mai napig semmilyen panaszom...
        Sok helyen írják, hogy a dohányzás károsítja a vérereket és csökkentheti a pénisz nagyságát ezáltal 1cm-el. Dohányzok már több mint 10 éve, és arra lennék kiváncsi, hogyha abbahagynám a dohányzást, javulna az állóképességem,...
        Tisztelt Doktor úr! Én egy 22 éves férfi vagyok. Azzal a panasszal fordulnék önhöz, hogy a hét elején, hétfőn önkielégítés után láttam egy nagyon kis mennyiségű halvány vért az ondóban. Nagyon meg voltam ijedve, hogy mi lehet ez. De a...
        Tisztelt Doktor Úr! Néha a prosztatamegnagyobbodás tüneteit érzem magamon. Azonban ezek nem állandó tünetek csak alkalomszerűen jelentkeznek aztán el is múlnak és minden újra úgy működik mintha 20 éves lennék. Amiért írok az az, hogy...
        Üdvözlöm! Nyíregyhazi lakos vagyok! Szeretnek erdeklodni hogy igaz e hogy van olyan hogy vandorvese? Korabban mar jartam haziorvosnal mert valami nemstimmelt a hasamban elmentem hozza de a haziorvosom tovabbkuldott a nyiregyhazi Jósa Andras oktato...
        Tisztelt Doktor Úr! Kb ket hete lágyéksérv műtétem volt(laparoszkopos háló beültetéssel). Pár napra rá elkezdett fájni az azonos oldali heréhez vezető erek. Tudom hogy a műtét során a servkaput lezárják viszonylag...
        A barátommal 4hónapja vagyunk együtt, ezalatt az idő alatt, általában sexuális együttlét után, többször is észleltem felfázásra utaló tüneteket( gyakori vizelés, vizelési inger, csípő, kellemetlen érzés), de ezek egy-két napon belül...
        Tisztelt Doktor Úr! Nőgyógyászati vizsgálaton Streptococcus agalactiae fertőzést diagnosztizáltak.Az orvos Duomox 1000mg-os tablettát írt fel 20 napon keresztül napi 2x.Azt szeretném kérdezni,hogy nem túlzás ez az adag ekkora...
        Tisztelt Doktor Úr! Aggodalmamat szeretném Önnel megosztani, egybe tanácsot is kérni. Herezacskómon egy kis gömbostűfejnyi/kisebb borsónyi duzzanatot vettem észre. 1 hete voltam urológián, heretáji fájdalom miatt, ott ultrahangon megnézte a...