Szorongás

(remélem nem küldtem el kétszer a kérdést, ha igen, elnézést) Tisztelt webbeteg.hu! Bele is vágnék: Augusztus első napjaiban volt egy nem túl súlyos betegségem (láz, hányás). Máskor is átvészeltem hasonlót, de most valamiért a szokásosnál jobban megijedtem, rosszul vettem a levegőt, ami miatt teljesen elzsibbadt az arcom, és az ujjaim, végül pedig elmentem a kórházba, ahol megszüntették a hányásom, és adtak infúziót. Még aznap kiengedtek, de mikor hazaértem az állapotom ismét rosszra fordult: hányingerem ismét előjött, de immár nem tudtam hányni, illetve folyamatos ingerem volt rá, hogy fel-alá járkáljak. Nem tudtam egy helyben megmaradni, még evés közben sem. (ez egyébként már a kórházba menetel reggelén is így volt, de akkor betudtam a hányingernek, és idegességnek) A vége az lett, hogy három teljes napig szinte folyton talpon voltam, persze nem is aludtam, egy percet sem, több mint 80 órán át. Időközben a lázam elmúlt, a hányinger pedig csak a kora reggeli órákban tért vissza. Sedatif PC nevű gyógynövényes szert szedtem egy ideig, de nem igazán használt. Végül sikerült elaludnom, és a kezdeti szkepticizmusom ellenére tartósnak mutatkozott a javulás, és végül néhány nap alatt jobban lettem. (egy elég enyhe nyár végi, betegség utáni depressziótól eltekintve, ami szintén elmúlt egy hét alatt). Sajnos azonban 14.-én, szombat este újabb, nehezen megmagyarázható tüneteket produkálok: Habár aznap, és azóta is tudok aludni, nap közben mégis szinte folyamatosan feszült, szorongó állapotban vagyok. Sok vizsgán túl vagyok, és tudom kezelni a feszültséget, de ez az állapot nagyon nehezen átvészelhető számomra, és nagyon szenvedek. Nehéz leírni, hogy pontosan mit érzek, de leginkább szorongásra emlékeztet, félelem attól, hogy az állapotom rosszabbra fordulna, félelem, hogy a mindennapi tevékenységeim nem tudnak lekötni (ami igaz is), félelem attól, hogy elvesztem a kontrollt, hogy esetleg megbolondulok. Nehezen tudok enni, és nem is sokat, nem is kívánom, és nehezen nyelem le, néha öklendezek. Leginkább egy folyamatos szimpatikus idegi hatásra emlékeztet, vagy egy olyan pánikbetegségre, ahol konkrét, klasszikus pánikrohamokról nem beszélhetek, de mégis folyton félek valami hasonlótól. Tegnap voltam vérvételen (más célból), és a leletem tökéletes, egy eltérés van, magas a koleszterinem (ami ironikus, főleg mert alapból is elég sovány vagyok), de már ez előtt is biztos voltam benne, hogy a tüneteim pszichés eredetűek. Szeptemberben tanulok tovább egyetemre, ami akár okozhatná is a bajaimat, de miután alaposan átgondoltam, nem vagyok benne biztos, hogy tényleg ez áll a háttérben, hiszen már régóta várom a továbbtanulást. Ilyen "rövid" idő után nem hiszem, hogy pszichiáterhez kéne fordulnom, ráadásul kétlem, hogy előnyömre válna, hiszen valószínűleg valami benzodiazepine származékot írna fel, ami szerintem csak késleltetné a gyógyulásom, ráadásul a közelgő évkezdés alatt is csak eltompítana, butítana. Korábban soha nem voltam hasonló helyzetben, nem tudom mit tegyek. Mindig kiegyensúlyozott, pozitív ember voltam, de most félek, hogy ha szeptemberben is fennáll ez a probléma, vagy újra előjön, az képtelenné tenne a tanulásra. Kérem írja meg, hogy mit tehetnék, mihez kezdjek! Ha esetleg vannak hatásos, függőséget nem okozó, vény nélkül kapható homeopátiás szerek, amik esetleg segíthetnének, írhatna párat. A választ előre is köszönöm! (és remélem jó helyre írtam)

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Diószegi Judit válasza a szorongás témában

Kedves Levélíró! Először szükséges lenne a tünetek testi hátterét kizárni, ezért keresse fel háziorvosát. A leírt tünetek utalhatnak pánikbetegségre (ez nem mindig a "klasszikus", a mediában hírdetett panaszokat jelenti) vagy egyéb szorongásos kórképre. A pontos diagnózist csak vizsgálat után lehet felállítani. Ha a panaszok nagyon kellemetlenek, nem tudja emiatt mindennapi dolgait ellátni, akkor kezelést igényelnek, melyhez pszichiátriai szakrendelést szükséges felkeresnie. A pánikbetegség terápiája antidepresszáns gyógyszereket jelent és csak kezdetben, szükség esetén szorongáscsökkentőket, melyet később elhagynak, tehát a kezelés nem teszi tompává. Emellett fontos szerep jut a pszichoterápiának is. Maga a betegség nem csupán konkrét kiváltó ok hatására jelenhet meg, előfordul, hogy nem előzi meg negatív esemény. De a vizsgák és felvételi okozta szorongás hatására is kialakulhatnak hasonló panaszok.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2010. augusztus 18., 10:48; Megválaszolva: 2010. augusztus 18., 14:15
Kérdések és válaszok: Szorongás, pánikbetegség
Miként szokjak le a Frontinról?
Tisztelt Dr nő! 15 évvel ezelőtt lányom 2éves volt azzal a panasszal fordultam orvoshoz, hogy úgy érztem össze vissza kalapál a szívem. Kiderült ez...
Daganat vagy más gond lehet?
Üdvözlöm doktornő! Az utóbbi hetekben,napokban szinte állandóan kicsit szédülök és napközben hol a fejem egyik részén hol a másik részén...
Alacsony pulzus
Üdvözlöm! Voltam kardiológiai kivizsgáláson, meg még egyéb máson is. Helyeztek fel Holter ekg-t is. Az orvos azt mondta, hogy nincs semmi baj, van...
Utazás közbeni rosszullét
Tisztelt Doktor Úr, Doktornő, Olyan tüneteim vannak, hogy főleg utazás közben elkap a rosszullét, hányingerem lesz, a torkomban és a gyomromban...
Nyugtató gyógyszer hatása
Tisztelt DoktornőDoktor Úr! Sajnos mindig is "aggódós" típus voltam, így szerintem az átlagnál érzékenyebb vagyok a stresszre, illetve nagyon...