Frontin és szörnyű szorongás

Tisztelt Doktornő! Kb. 8-9 éve szedek Frontint is (Chinotal és Betagen és Anafranil mellett) . (Az alapproblémán vertebrobasilaris syndroma, vagy valami hasonló szédüléses probléma, ami olyan stresszt is okozott, ami miatt orvosom javasolta a Frontin szedését, ebből naponta 1x 0, 25 mg -ot szedek. (Az Anafranilt abba tudtam hagyni augusztusban.) Karácsonykor elhagytam a Frontint és január 3-án (vasárnap este) iszonyú tünetekkel jelentkezett az elvonás, szorongás, félelem az egyedülléttől, mit csináljak? semminek nincs értelme, öngyilkosság, égbe szaladt a vérnyomásom (160/105) , nem tudtam enni. Másnap felkerestem neurológust, ő azt javasolta vegyek be egy szemet. Próbáltam küzdeni (3 napig) , de csütörtökig bírtam, akkor reggel bevettem egy szemet és azóta is szedem (1 db 0, 25 reggelente) . De a problémáim nem múltak el teljesen, pedig előtte panaszmentes voltam. Igaz úgy osztottam be a napirendemet, hogy 5-6 óra között hazaértem, aludtam 1-2 órát, majd olvastam, TV-ét néztem, komputereztem kb. éjjel egyig. (Nem voltak semmilyen pánikos tüneteim közben.) Most a múlt vasárnaptól kezdődő időszakban elsősorban az egyedülléttől félek és nem tudok semmit csinálni, nem tudok olvasni, tévézni, computerezni stb., minden érzelmi vonatkozású filmjelenet (gondolat) is iszonyúan megvisel Rettegek elaludni napközben (miközben iszonyatosan álmos vagyok) , mert tegnap pl. kb. 5 percet elszundítottam és azonnal rendkívül rossz hangulatba kerültem, amitől, csak elalvás előtt tudtam megszabadulni. Meg sem merem próbálni a korábbi életvitelemet (kora esti alvás és sokáig ébrenlét) , miközben a brutális álmosság tör rám. Mellékesen a probléma kezdete óta, szerdán (3 nap után) tudtam először enni: egy tányér levest és azóta is úgy kell magamba tuszkoljak - ha sikerül - egy-egy szendvicset. A vérnyomásom visszaállt a normális (130/80) értékre. Nagyon el vagyok keseredve, kezdek mentálisan teljesen kifáradni. Gondoltam az uszoda segíthet, de két dolog akadályoz, félek egyedül lennék, illetve fulladozva veszek levegőt. Tanácsát megköszönve: József

Dr. Pálvölgyi Rita válasza szorongás témában

Tisztelt Kérdező,

Egy másik oldalon már megválaszoltam a kérdését. A jan. 3.-án jelentkező tünetek már nem elvonásos, hanem szorongásos jellegűek lehettek, melyeket a korábbi Frontin féken tartott. Rendeződésig érdemes szedni a Frontint, majd óvatosan elhagyni.

Üdvözlettel:

Dr. Pálvölgyi Rita

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2016. január 10., 18:07 ;Megválaszolva: 2016. január 13., 22:35
Kérdések és válaszok: Szorongás, pánikbetegség
pánik/gyógyszer
Kedves Doktornő, Évekkel korábban többször volt pánikrohamom, amire 0,25-ös Frontint kaptam. Rohamok elmúltak, gyógyszert letettem, pár elkerülő...
Pánikbetegség, szorongás, egyre...
Az elmúlt időben azt vettem észre, hogy reggel remeg mindenem. Régebben szedtem paroxetint és xanaxot. Most is írtak nekem xanaxot de nem merem be venni....
Alkalmankénti Frontin szedése
Kedves Doktornő! Pszichoterápiát kezdtem el egy pszichiáter-pszichológussal, és a következő kérdésem lenne: Ő generalizált szorongást...
Felelem
Üdv! 38 eves vagyok egesz életemben küzdok a panikkal felelemmel szorongassal kisebb nagyobb mdhsuskitadokkal. Most ugy erzem megint ramtelepedett....
Szorongás? Kell gyógyszer?
Tisztelt Doktornő! 26 éves nő vagyok, januárban fejeztem be a jogi egyetemet, ami eléggé megviselt. Már gyermek korom óra félek az idegenekkel...