Összetett problema.. mi megoldas?

Tisztelt Doktornő! Kérdéseim nem magam miatt, barátom számára lenne szukséges Ön segitsége.Egz összetett problemárol volna szo..az alap nehézseg kovetkezo lenne: barátom egy ideje rosszullétektől szenved közel 2 hónapja, mi hetente több alkalommal megismétlődik a tünetek miket észlel: légszomj, heves szívdobogás, zsibbadás érzet bal karban, előfordul hányinger, hasmenés és tünetek miatt félelem, ilyedség.Természetesen felkeresett orvost helyzet miatt hol célzott vizsgálatokat folytattak mint normál ekg, terheléses ekg, vervizsgálat, tüdő rtg, a leletek semmien szervi baj jelenlétét nem igazolták, ill neurologia probléma megállapitásuk szerint sincs.De tünetek megmaradtak és érzetem szerint fokozodtak.Gyógyszereket nem szed.Sokat olvastam pánikbetegség, stressz, depresszio témakörben mi lehetséges, nem szeretnék feltételezésekbe bocsátkozni szakember véleményében hiszek.Természetesen elbeszélgettünk keresési eredményekről de barátom tagadja nem ideges, nem pánikol..másik percben segitséget kér szenved, elveszettnek érzi magát.Igyekszem segiteni de úgy érzem eredménytelenűl, állapot megmérgezi napokat, további feszültséget okozva.Itt szólnék par szót elözményekről: barátom külföldön dolgozik tobb mint 1 éve, távol családtol, szülöktől, 4-5havonta jut haza,...és tudom mire gondol most...házassága válságban, de mint tény ez nyilvánvalo lett tavalyi évben, elmondása szerint elfogadta, túllépett. Mielött megköszönném szives figyelmét, utolsó dilemmámmal kapcsolatban kérném tanácsát. Mint jeleztem külföldön munkavállalo barátom és sajnos rossz tapasztalatokkal bír kinti egészségügyben hozzá állással, idegenekkel kapcsolatosan ellátás terén, nelvvel sem boldogul még 100%-osan, és munkáltato sem tolerálja kimaradást munkából.DoktorNő! kérem Önt, mondja meg ha ugy itéli szakemberhez kell fordulnia itt, hogyan járjon el maradéktalanul, megoldást találva helyzetre. Aggodom miatta! Köszönöm Önnek lehetőséget szives figyelmét! Bocsánat! leirásbol kimaradt..barátom 41 éves, Németországban tartozkodik.

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Pálvölgyi Rita válasza rosszullét témában

Tisztelt Kérdező,

A barátja tüneteit minden bizonnyal pánikbetegség okozza. E tünetek jelentkezéséhez nem kell idegesnek lenni, sokszor az adott helyzettől függetlenül, váratlanul jelentkezik. Bővebben olvashat a betegségről a honlapomon / www.harmoniamuhely.hu/. Gyógyszeres, vagy pszichoterápiás kezelés jöhet szóba, nyelvi nehézségek esetén inkább a gyógyszeres... Ezt a helyi kollégáktól is lehet kérni.

Üdvözlettel:

Dr. Pálvölgyi Rita

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2015. július 14., 14:33; Megválaszolva: 2015. július 19., 21:57
Kérdések és válaszok: Szorongás, pánikbetegség
Olanzapin+Scippa gyógyszerek...
Kedves Doktornő! 2018ban bekerültem a Péterfy utca kórházba a zárójelentésen pszichotikus szintű szorongás volt megnevezve. 3 éve szedek...
Pánikbetegseg!
Kedves Doktorno! Fontos kerdesswl fordulok onhoz. En panikbetegsegemre szedek 75mg Olwexyat, ez egy ideje mar nem hasznal es emelve lett 150 mg ra erdekelne...
Alvászavar
Tisztelt Doktornő! Az utóbbi 2-3 hónapban szinte minden éjszaka többször (kétszer, háromszor) és szinte mindig ugyanabban az időpontban (éjfél, 2...
Mellkasfàjdalom
Tisztelt Doktornő! 3-4 hete kezdődött erős mellkasfájdalmam a szegycsont közepèn, de sokszor minkèt oldalra sugárzik, illetve előfordul, hogy torok...
Paroxetin altetnativa
Kedves Doktornő, szeretném megkérdezni, hogy milyen alternatív gyógyszerek léteznek a Paroxáton kívűl ami szorongásóldók. Már néhány éve...