Hírtelen elesés

Tisztelt szakértők! Nem tudom mi okozhatja édsanyám bizarr trüneteit, a háziorvos nem hajlandó vele foglalkozni, mondván hog yőt már úgy sem vizsgálják meg mert nem együttműködő, stb. Nekem azonban ő a legfontosabb a világon, sajnos 3 évvel ezelőtt Alzheimer demencia lett nála megállapítva, bár képalkotó viszgálatok nem készültek. Rögtön átirányították őt a helyi gondozóba, modván hogy ezt a betegséget gondozni kell. A gondozóban a pszichiáter hiányolta akoponya felvételt, (mondjuk én is) , de azta sem tudtam elintézni, eddig a covid miatt nem mertem most meg már nem vizsgálják mert nyugtalan meg nem érti a helyzetet. Kardiológiailag aorta billenyű meszesedést és felgyorsult áramlást állapítottak meg, meg accendens tágulatot, három éve volt neki 4,4 cm. Tudni kell, hogy apám is és testvérem is aorta dissectióban mentek el. Tesóm 38 volt. Nála is az accedens ruptúrált. Nagyon félek. Szed édesanyám elég sok gyógyszert, főleg vérnyomás csökkentőket a házi orvosunk tanácsára, mert bizony olykor mérek édesanyámnál 197 es vérnyomásokat is. Télen egyszer előfordult hogy magától hanyat vágódott a konyhában és eszméletlen volt kb 2 percig . Mentőket nem mertem hívni mert javában tombolt a covid akár hanyadik hulláma, oltások akkor még nem voltak. A házi orvosunk aztmondta telefonon keresztül hogy lehetséges az epilepszia is. A lényeg az, hogy édesanyám időnként beszéd közben felhökken, majd ezzel együtt megrándul önkéntelenül, de ez sokszor elgyengüléssel, eleséssel jár együtt. Ez mi lehet? Megfigyeltem, hogy bizonyos kalcium csatorna blokkoló vérnyomás csökkentő gyógyszer mellett, mint pl a covercard, vagy a norvax, sokkal gyakkrabban jelentkeztek ezek a tünetek. De már elhagytam ezeket a gyógyszereket , de még mindig me vannak ezek a tünetek, csak talán ritkábban. Megtisztelő válaszukat előre is köszönöm, nagyon fontos ez számomra.

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Szanyi Andrea válasza rosszullét témában

Kedves Kérdező!

Édesanyja rosszullétének oka vizsgálatok nélkül nem tisztázható. Háttérben agyi keringési zavar, epilepsia, hirtelen vérnyomáscsökkenés, a vércukorszint hirtelen csökkenése is állhat. A 4,4 cm-es aorta ascendens tágulat teendőt nem igényel, annak követése javasolt. Javasolható, hogy ne emeljen nagyobb súlyt és nagyobb fizikai erőkifejtést se végezzen. A vérnyomás megfelelő beállítása igen fontos, a gyógyszerelést beszélje meg háziorvosával.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2021. augusztus 29., 13:40; Megválaszolva: 2021. szeptember 05., 21:07
Kérdések és válaszok: Egyéb
Éjszakai rosszullétek
Tisztelt Hölgyem/Uram! Az utóbbi pár hétben, hajnalban mindig arra ébredek, hogy nyugtalanul forgolódom, szomjas vagyok, majd amikor felkelek akkor...
Evés utáni rosszullét
Tisztelt Doktornő! Egy olyan problémám van ,hogy étkezés után sokszor erős szédülés,nehézlégzés,remegés tör rám. Amit megfigyeltem ,hogy ezek...
Tartós rosszullét
Tisztelt Doktornő/Doktor Úr! A következő a panaszom: már évek óta kétheti/havi rendszerességgel megbízhatóan törnek rám rosszullétek: ...
Nyomó érzés a torokban
Néhány napja torkomon nyomó érzést észleltem és néha nehezen is légzek. Mintha valami nyomná össze és meglehetősen rossz érzés, nehezebb lesz a...
Hirtelen elment a látásom és...
Egyik nap felkeltem és éreztem magamon hogy rossz a közérzetem. Olyan volt mintha kicsit lázas lennék vagy hőemelkedésem lenne. Nem nagyon foglalkoztam...