Antidepresszáns-helyi érzéstelenítés

Tisztelt DoktorNő/Doktor Úr! 4 hónapja diagnosztizált és kezelt pánikbetegségem van, ami a gyógyszeres kezelés és a pszichoterápia együttes hatására gyönyörűen javul. A kérdésem annyi lenne, hogy sebészeti úton készülnek eltávolítani a talpamról egyszerű szemölcsöket. Egyszer valahol azt olvastam, hogy a helyi érzéstelenítést (igaz, ott fogászati kezelésről volt szó)nem javasolt alkalmazni ezekkel a gyógyszerekkel együtt. Magyarázat nem volt, de most, hogy ilyesmire készülök, nagyon aggaszt ez a dolog. Kérdésem az, hogy igaz-e ez az állítás? A pszichiáterem tanácstalanul megvonta a vállát, mikor erről kérdeztem. Köszönöm szíves segítségét!

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Veress Dóra válasza a gyógyszerek témában

Kedves Kérdező! Helyi érzéstelenítésre nagy valószínűséggel lidocaint fog kapni, ami helyileg fejti ki a hatását. Nagy ritkán a keringésbe bekerülve okozhat ritmuszavart, de nem hiszem, hogy bármilyen hatással lenne ez a betegségére, és azt sem tartom valószínűnek, hogy a gyógyszereivel kölcsönhatásba lépne. Az említett internetes oldalon szerintem azért nem ajánlhatták az érzéstelenítést, mert a fogászati fájdalomcsillapításra használt lidocain készítmény adrenalint is tartalmaz, ami okozhat szapora szívverést és szorongásos rohamhoz hasonló tüneteket. Az ön esetében nagy valószínűséggel adrenlint (Tonogen) nem tartalmazó fájdalomcsillapítót kap.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2014. május 05., 19:55; Megválaszolva: 2014. május 08., 09:26
Kérdések és válaszok: Szorongás, pánikbetegség
Miként szokjak le a Frontinról?
Tisztelt Dr nő! 15 évvel ezelőtt lányom 2éves volt azzal a panasszal fordultam orvoshoz, hogy úgy érztem össze vissza kalapál a szívem. Kiderült ez...
Daganat vagy más gond lehet?
Üdvözlöm doktornő! Az utóbbi hetekben,napokban szinte állandóan kicsit szédülök és napközben hol a fejem egyik részén hol a másik részén...
Alacsony pulzus
Üdvözlöm! Voltam kardiológiai kivizsgáláson, meg még egyéb máson is. Helyeztek fel Holter ekg-t is. Az orvos azt mondta, hogy nincs semmi baj, van...
Utazás közbeni rosszullét
Tisztelt Doktor Úr, Doktornő, Olyan tüneteim vannak, hogy főleg utazás közben elkap a rosszullét, hányingerem lesz, a torkomban és a gyomromban...
Nyugtató gyógyszer hatása
Tisztelt DoktornőDoktor Úr! Sajnos mindig is "aggódós" típus voltam, így szerintem az átlagnál érzékenyebb vagyok a stresszre, illetve nagyon...