33 hetes terhesen tachycardia

33 hetes terhes vagyok, első gyermekemet várom. Gyerekkorom óta kéthegyű billentyű prolapsusom van, melyből kifolyólag komolyabb gondom nem volt soha, csupán a pulzusom volt magasabb az átlagosnál. Most 33 hetes terhesen a pulzusom néha 130-140/min, ennek következtében néha szédülök és erős szívdobogást érzek. A nőgyógyászom aggódik, hogy a szülésnél esetlegesen anynira felmehet a pulzusom, hogy összeesik a keringésem és akkor a baba sem jut elég oxigénhez, ezért elküldött belgyógyászatra ahol megvizsgáltak és csináltak egy EKG-t: Mérsékelt obesitas. Ritmusos szívműködés, a mitralis areaban systoles click. Puha sejtes légzés. 125/min sinus tachycardia. Szabályos av-átvezetés. Kp. állású R-tengely Repolarisatio eltérés nélkül. Javaslat: Betaloc ZOK 50 mg 2*1 tabletta. Kérdésem az lenne, hogy a felírt gyógyszer szedése semmi esetben sem árthat a babámnak? Véleményük szerint ha szedem, jobb eséllyel indulhatok neki a szülésnek? Mennyire kockázatos ez a betegség? Ilyen esetben szoktak császármetszést javasolni vagy ez gyakran előforduló és kezelhető dolog? Válaszukat előre is köszönöm szépen

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Bene Orsolya válasza a tachycardia témában

Kedves kérdező! Terhesség alatt normálisan is emelkedik a pulzusszám, bár a 130-140-es nyugalmi pulzus valóban kissé magas már. Esetleg Holterrel lehetne megnézni, csak a normál pulzus gyorsulásáról (sinustachycardia) van-e szó, vagy esetleg más ritmuszavar is jelentkezik (de ha 140-nél nem magasabb a pulzus, ennek kicsi a valószínűsége). A Betaloc biztonságosnak mondható terhesség alatt, de szorosabban kell figyelgetni a babát, a szülés alatt/után is (okozhat alacsony pulzust, vérnyomást nála is). Így elsőre nem mondanám, hogy császározni kellene, de ez függ attól is, hogy reagál a gyógyszerre, ill. milyen lesz az Ön és a baba állapota a vajúdás alatt (a vajúdás, szülés is emelheti a pulzusszámot, de nem valószínű, hogy ez nagyon megingatná a keringést, mindenesetre követni kell mindkettőjük állapotát, a szülész ezek alapján fog dönteni).

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2011. október 21., 11:40; Megválaszolva: 2011. október 22., 17:10
Kérdések és válaszok: Szív- és érrendszeri betegségek
Volt pánikos
Tisztelt Doktornő/ Úr! Egy éve elég súlyos pánikbetegséggel és generalizált szorongással kerültem be a pszichiátriára! Gyógyszereket kaptam, de...
éjszakai ritmuszavar
Tisztelt Doktornő, közel egy éve éjszakánként vízszintes helyzetben gyakori erős bedobbanásaim vannak és csak a jobb oldalamon tudok jól aludni....
Otthoni Holter EKG kiértékelés
Tisztelt Doktornő! A mellékelt otthoni Holter EKG-val készült eredmény kiértékelésében szeretném kérni szíves segítségét. Véleménye...
Vízhajtó szedése
Jó estét kívánok! Azt szeretném kérdezni hogy egy héten hányszor lehet bevenni a furosemid vízhajtót. Tegnap vettem be de ma már megint nehezen...
erős szívdobogás
Jó napot! Olyan kérdéssel fordulnék Önhöz, hogy mi okozhatja a problémámat? A napokban tűnt fel a jelenség, hogy hirtelen minden előjel nélkül...