Alacsony pulzusszám

Tisztelt Doktor nő/úr! Vérnyomáscsökkentőt szedek (korábban Normodipine-t, most Portiron-t), így a vérnyomásom a 130-140/ 80-90 közötti tartományban mozog. A pulzusszámom azonban csak 50 körül van, előfordul, hogy 48. Ülőmunkát végzek, napközben gyakran érzem, mintha a el akarnék aludni, vagy mintha a vér kimenne a fejemből. Jeleztem orvosnak, EKG-t is csináltak, de érdemi választ nem kaptam. Nem kávézom, nem dohányzom. A leírtak jelentenek-e valamilyen problémát, kockázatot?

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Bene Orsolya válasza a alacsony pulzus témában

Kedves kérdező! A szédülésnek, bágyadtságnak számtalan oka lehet, sajnos nem mindig áll kézzelfogható (és így kezelhető) eltérés a háttérben. Az 50 körüli pulzusszám nem feltétlenül kóros, sportolóknál, edzett embereknél gyakran látható. Holter EKG, terheléses EKG segíthet eldönteni, van-e ezzel valamilyen teendő, állhat-e alacsony pulzusszám (ingerképzési, vagy ingervezetési zavar) a panaszok hátterében, valamint 24 órás vérnyomásmérő (ABPM) kimutathatja, nincs-e jelentősebb vérnyomáscsökkenés, ami a kezelés módosítását indokolhatja. Ha nincs eltérés, elképzelhető, hogy az ülőmunka mellett végzett rendszeres testmozgás is segít a panaszokon.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2010. augusztus 02., 20:44; Megválaszolva: 2010. augusztus 03., 13:00
Kérdések és válaszok: Szív- és érrendszeri betegségek
Otthoni Holter EKG kiértékelés
Tisztelt Doktornő! A mellékelt otthoni Holter EKG-val készült eredmény kiértékelésében szeretném kérni szíves segítségét. Véleménye...
Vízhajtó szedése
Jó estét kívánok! Azt szeretném kérdezni hogy egy héten hányszor lehet bevenni a furosemid vízhajtót. Tegnap vettem be de ma már megint nehezen...
erős szívdobogás
Jó napot! Olyan kérdéssel fordulnék Önhöz, hogy mi okozhatja a problémámat? A napokban tűnt fel a jelenség, hogy hirtelen minden előjel nélkül...
Hirtelen szív halál vagy infarktus...
Üdvözlöm Dr nő!!! Nevem Malaga Ferenc. Egy nagyon nagy kérdéssel fordulok önhöz. Ugyanis tavaly szeptemberben bekerültem kórházba szív ritmus...
Ritmuszavar béta-blokkoló
Kedves Doktornő! Az orvosom felírt, hogy szedjek Bisoprolol béta-blokkolót pajzsmirigy alulműködés okozta szívpanaszokra. Már 1 hete szedek 2,5 mg-ot...