Hasi aorta thrombus

Tisztelt Doktor Nő/Úr!

 

Édesanyám 81 éves, önellátó, elég jó erőben van a vérnyomása néha ingadozik.

Dg.: magas vérnyomás, atheroscleroticus szívbetegseg, epeholyag kövesség, vese cysta (ezekről rég tudunk), a kéthegyű billentyű elégtelensége.

 Évente vérkép, cardiologiai vizsgálatra jár, gyógyszereit rendszeresen szedi.

Kb. 2006 óta hasi panaszai vannak, nem fájdalom, csak lefekvéskor lüktetés, néha égető, fura érzés. Hasi UH 2006-ban, 2008-ban is volt Motilium gyógyszert kapott.

Most 2009-ben a belgyógyász szakorvos hasi CT-re küldte, melynek eredményéről megenmlítenék egy-egy fontos dolgot. A hasi aorta meszes falu excentricusan elhelyezkedő fali thrombus is látszik. Az a. mesentreica superior eredésénél 50%-os stenozist okozó meszes plakk látszik.

 

A cardiologus szakorvos azt javasolta, hogy 10 napra feküdjön be a belgyógyászati osztályra, , hogy véralvadásgátló gyógyszert (Syncumart) állítsanak be.

 

Kérdésem, hogy édesanyámnak mi a veszélyesebb? Az, ha nem veszünk róla tudomást, de sajnos tisztában vagyok, hogy mi az, ami bekövetkezhet, csak azt nem tudom, hogy mikor, vagy fogadjuk el a kezelést, ami szintén veszélyekkel járhat. Ennek veszélyeiről viszont nem sokat tudok, de azt igen, hogy ha megbolygatunk valamit az Ő korában az is veszélyes.

Kicsit hosszú voltam, de válaszát előre is köszönöm és türelemmel várom.

Annmária

WEBBeteg Szakértő válasza hasi aorta témában

Kedves kérdező! Kérdése nem egyszerű. A fali thrombus magában rejti az embolizáció veszélyét - a vérrögből egy darab leszakadhat, és a távolabbi artériákban, leggyakrabban az alsó végtag ereiben akadhat el, annak keringési zavarát okozva. A Syncumar mellett viszont a vérzéses szövődmények esélye nő meg, főleg idősebb életkorban. Megfelelően beállított vérnyomás és rendszeres INR-kontroll mellett (ez a laborérték jelzi a Syncumar szintjét) azonban ez a szövődmény csökkenthető. A kockázat-haszon arányt tekintve emiatt talán inkább a Syncumar irányába billen a mérleg. Üdvözlettel.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát.
A válasz 5 évnél régebben keletkezett, így egyes tanácsok napjainkra túlhaladottá válhattak.
 WEBBeteg Szakértő
WEBBeteg Szakértő Webbeteg
Megválaszolva: 2011. szeptember 19.

Kérdések és válaszok: Szív- és érrendszeri betegségek

Dohányzás - aorta
Tisztelt Doktor Nő! 52 éves férfi vagyok. Huszonéves korom óta dohányoztam. Tavaly, egy baktérium fertőzés általi aneurizma miatt a hasi...
Extra systolé
Tisztelt Doktornő! 2019-es kardiológiai leletem szerint kamrai parasystoliám van. Nincs semmilyen tünetem, nem érzek "extra ütéseket". 1...
Milyen vizsgálat szükséges, hogy...
Tisztelt Doktornő! 29 éves férfi vagyok, rendszeresen sportolok. Tavaly karácsonykor volt egy ijesztő pánikrohamom egy buli közben,...
Szívritmuszavarra 100% kreatin...
Üdv! Kb. 8 éve reggelente 2,5 mg Bisoblockot szedek szívritmuszavarra. Néha nagyobb szívdobbanásom van, a gyógyszer előtt pedig hirtelen...
Kardiológiai panaszok/pánik/szorongás
Kedves Doktornő! Az alábbi panaszokkal fordulok Önhöz, ami számomra nagyon komoly, hiszen a mindennapjaimat is befolyásolja már. Több,...
Pitvar fibrilatio
Egy honappal ezelőtt kezdődött, csak a semmiből alacsony vérnyomásom lett, 98/67,pulzus 115-138.Surgossegin, derült ki a...