• Enyhe relax zavar szívultrahang leleten

        Legfrissebb cikkek a témában
         

        Tisztelt Doktornő! A tegnapi napon voltam kardiológiai vizsgálaton, ahol nyugalmi EKG-t és szívultrangot is csináltak, és minden rendben volt. A szívultrahangos leleten szűkszavúan annyit tüntettek fel véleményként, hogy :"Enyhe relax zavar, egyebekben normális viszonyok. " A vizsgálat előtt nagyon izgultam, így magasabb vérnyomást és pulzust mértek (vérnyomás 140/90 és 95 volt a pulzus). Az vizsgáló orvos nem kommentálta az eredményt, csak felírt egy enyhe bétablokkoló gyógyszert, pedig előtte mondtam neki, hogy otthon nem szoktam magas pulzust és vérnyomást mérni. Ami még fontos, hogy az elmúlt 3-4 hónapban sajnos nagyon stresszes időszakom volt, és a vizsgálat előtt pedig már 2 napja nagyon keveset aludtam, korán keltem és sokat dolgoztam. A vizsgálatra azért mentem el, mert az utóbbi 1-2 hónapban többször volt erős szívdobogásérzésem (mintha majd kiugrana a torkomban dobogna a szívem). Az utóbbi 2 hónapban rendszeresen mértem otthon a vérnyomásomat és a pulzusomat, és szinte mindig a normál tartományban volt mindkettő, a vérnyomás kicsit ingadozik, de nagyrészben 130/80 alatt volt, de 140/90 felett sosem, és a pulzus pedig legtöbbször 60-75 között, 80 felett csak ritkán, csak akkor ha feszültebb voltam. Kérdésem, hogy az elmúlt stresszes időszak és a vizsgálatkori idegesség, szorongás okozhatta-e a szívultrahangon leírt enyhe relax zavart vagy ennek más oka van? Ahogy írtam nem magas a vérnyomásom (igaz a stresszes időszak nyilván nem tett neki jót), van viszont kb 20-25 kg súlytöbbletem, amit szeretnék lefogyni. Nem dohányzom, nem iszom, és igyekszem egészségesen táplálkozni, (igaz még lehetne rajta javítani.) További kérdésem hogy ha nem a stressz, akkor mi lehet az oka a leírt enyhe relax zavarnak, és elmúlhat-e magától (ha pl. . kevesebb lesz a stressz az életemben), vagy megszüntethető-e valamilyen módon, ha igen hogy és mi a teendő?Indokolt-e a bétablokkoló szedése még ha enyhe is? És kell-e ennek a dolognak egyáltalán jelentőséget tulajdonítani?

        Dr. Molnár Dóra válasza a Gyógyszer szedése témában

        Kedves Kérdező! Az elmondottak alapján, valóban nem biztos hogy szükséges a gyógyszer, de ezt jobb lenne az Önt ismerő háziorvossal megbeszélni. Esetleg 24 órás vérnyomás és EKG monitorozás, meg egyszemfenéki vizsgálat segítené a további döntést. Az enyhe relax zavar megállapításához szükséges mérések eredményei változó paraméterek, nem biztos, hogy ez minden alkalommal kimutatható. A stressz szint csökkentése mindenképpen jó lenne. Tisztelettel: Dr Molnár Dóra

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Kérdés: 2020. augusztus 27., 16:35; Megválaszolva: 2020. szeptember 05., 10:07

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő! Az alábbi gyógyszereket szedem (pitvarfibrilláció, szívelégtelenség, angina pectoris, 2-es típusú cukorbetegség) betegségeimre. Reggel: eliquis 5mg, furon 20mg, bisoprolol-ratiopharm 5mg, digoxin 125mcg, diaprel mr 30mg,...
        Jó napot! 2008 óta szedek szívgyógyszert. Volt három szívritmus zavar miatti infarktusom. Az utóbbi 1 évben azt tapasztalom, hogy a merevedésem nagyon rövid idejű, így a szexuális életem szinte minimálisra csökkent. Érdeklődnék, hogy mely...
        Üdvözlöm! Extraszisztoléim vannak évek óta, mitrális prolapszusom is van. Legútóbb tavasszal a karantén előtt voltam kontrollon. Ma délelőtt nagyon megijedtem. Éreztem a melléütést (ilyenkor általában köhögnöm kell), ez eddig panaszt...
        Tisztelt Doktor úr/Doktornő! Az lenne a kérdésem, hogy reggelente úgy ébredek, hogy légszomjam van és zsibbad mind a két karom, valamint szédülök, bal oldali szív fölötti szúró fájdalmat érzek. Ébredés után beveszem a reggeli...
        Tisztelt Doktor Nő! Szeretném a segítségét kérni a mellékelt lelet értelmezésében, a rengeteg adat miatt számomra ez átláthatatlan. Kardiológiai kivizsgáláson jártam,és a vizsgáló orvos megjegyzése miatt szeretném kikérni egy másik...
        Tisztelt doktor nő! Szeretném ha elmagyarázná a legutóbbi kardiológiai vizsgálat eredményét.Echocardographia:27mm-es aorta gyökben,19mm-re szép.aorta billentyű.Bal pitvar:38mm.Jobb kamra:21/31 mm.aorta asc:34mm.A mitralis billentyűk...
        Tisztelt Doktor! Kérdésem a következő lenne, tahycard szívritmus zavaros vagyok amire concort 5 mg-t szedek. Asd és pitvary aneurimam is van. Suntel. Folyamatosan olyan fáradtnak érzem magam mint aki nem aludt, már akkor is úgy érzem amikor...
        Kedves dr nő! 41 éves nő vagyok! A szív ultrahang eredményeim! aorta-asc:30 aorta gyök/bill.kitérés:25/19 art.pulm:22.Bal pitvar:38×45Jobb pitvar:46 bal kamra:52/31 Jobb kamra:30.Septum:8/15 Hàtsó fal 9/14 EF:69% TAPSE:29 MAPSE:17 normál tág...
        Üdvözlöm! Az elmúlt egy évben az orvos szerint,romlott a mitr prolapsusom! 1 fokozatrol.kettesre!A papiron ez áll!MPS,kp,foku mitralis regurgitációval! A mitralis belső vitorla prolabál,2/4 mitr.regurg!Több gyermekes anyuka vagyok,és szeretnék...
        Üdvözlöm Kedves Doktornő/Doktor úr! Szeretném megkérdezi, hogy amúgy is magas össz. koleszterin(6.7), magas LDL(5.3) koleszterin mellett, szedhető e a Concor tabletta? Gyakori extrasystolés panaszokra írták fel, napi félet, kardiológiai...