Magas pulzus, mellkasi szúrás

Tisztelt Doktor Úr/Nő! 20 éves férfi vagyok, 1-2 hetente használtam kannabiszt stressz csökkentésére. Januárban az egyik használat után egyből észrevettem, hogy a szívverésem nagyon szapora lett, illetve szédülés jött rám. Másnap észrevettem hogy a mellkasom közepén szúró/nyomó fájdalmat érzek, ami folyamatosan 1 héten át tartott és azóta ez a folyamatos szúrás elmúlt, de néha-néha beszúr a mellkasom különböző pontokon, de főleg szívtájékon. Jártam különböző kivizsgálásokon, mellkasi ultrahangon, ahol vizsgálták, hogy nem-e szorult be levegő, itt nem tapasztaltak eltérést. Voltam laborvizsgálaton ahol szintén nem volt semmilyen eltérést. Kardiológián is jártam, ahol a magas pulzuson kívül nem állapítottak meg semmit, szívultrahangon is jártam, ott sem csak enyhe tachykardiát. A vérnyomásom rendben van 125-130/75 környékén, de viszont a pulzusom magasnak mondható átlag 90/perc nyugalmi állapotban. Kaptam Lokren nevű gyógyszert pulzus csökkentésére, de mivel rendben van a vérnyomásom, ezért levitte a vérnyomásom és abba kellet hagyjam az első héten, mert szédúlést okozott, 5 mg-os adagokat vettem be naponta. Stressz jelen van és volt mindig is az életemben az egyetemi tanulmányaim miatt. Hetente háromszor végzek súlyzós edzést. A kérdésem az lenne, hogy mi okozhatja a januári incidens óta fennálló mellkasi szúrást, illetve mit tudnék tenni a magas pulzusszám csökkentése érdekében? Tisztelettel: Péter

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Molnár Dóra válasza magas pulzusszám témában

Kedves Kérdező!

A tartós szúró, nyomó fájdalom nem szív eredetű nagy valószínűséggel. Gerinc, borda ízületi probléma - akár az edzés következtében történt megerőltetés miatt - is állhat a panasz hátterében.

Esetleg reumatológiai vizsgálat javasolt.

Nem tudom, hogy vérvétel során pajzsmirigy vizsgálat is történt-e, ez is állhat a szaporább szívverés hátterében. Nem tudom, hogy egyébként dohányzik-e? Tüdő probléma is okozhat szaporább szívverést - légzésfunkciós vizsgálat is lehet, hogy jó lenne.

Maga a tartós stressz, sok koffein (kávé, tea, energiaital) is okozhat szapora szívverést.

A stressz kezelésre jó a sport, de nem tudom milyen súlyokkal edz, a kisebb súly nagyobb sorozatszám sok szempontból kedvezőbb, mint fordítva. Kardió-edzések beiktatása is javasolt, ez hosszabb távon fiziológiai hatások, és stressz szint csökkentésével is pulzuscsökkentő hatású.

Relaxációs technikák megtanulása is hasznos lehet, hiszen, ha ilyen fiatalon ekkora gond a stressz kezelése, akkor érdemes ennek megoldására hosszú távon felkészülni. Sajnos a kívülről bevitt anyagok soha nem a problémát oldják meg, csak pillanatnyi enyhülést nyújtanak, amely hosszú távon akár még káros is lehet.

Jobbulást kívánok!

Tisztelettel: Dr. Molnár Dóra

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2018. április 17., 16:54; Megválaszolva: 2018. április 24., 09:12
Kérdések és válaszok: Szív- és érrendszeri betegségek
Miért magas a pulzusom?
Tisztelt Doktor Úr / Nő! 24 éves férfi vagyok. Két hónapja a háziorvosom magas nyugalmi pulzusra (100 volt fekve) felírt béta blokkolót -...
Ritmusszabályozó
Tisztelt Doktornő! Egy fél szem Sobycor-t (2,5mg) kell szednem reggelente, mitralis prolapsus, magas pulzusszám miatt.Most kb.5 hetes terhes...
Nyugalmi pulzus
Tisztelt Doktor úr/Nő.Ülő munkát végzek és nyugalmi állapotban a pulzusom 60-90között mozog.Elkezdtem futni hogy egézségesebb életmódot...
Sinus tachycardia
Szép napot! Problémáim a következők: November elején lettem rosszul, szédültem, mellkasomban nyomásérzés, hányinger.Pulzusom felment 150-re...
tachycardia
Tisztelt Doktornő! Tegnap voltam ekg-n és a doktornő sinus tachicardia-t állapított meg. Nagyon megijedtem mert panaszom nincs. Az tény, hogy...