INR - Syncumar

Idős férfirokonom jó néhány éve pacemakerrel él, teljesen problémamentesen. A legutóbbi pacemaker ellenőrzésen Syncumar kezelést írtak elő számára. A kórházi befekvést visszautasította, így itthonról jár a vérvételekre. Az orvosaiban teljesen megbízik, mindig betartja az orvosi utasításokat és sohasem kérdez rá az okokra, így nem tudjuk, hogy miért is szükséges ez a kezelés, milyen betegség, milyen állapot indokolja. A laborleletein láttam, hogy az INR normál tartományának 0, 9-1, 3 van megadva. Az interneten viszont minden Syncumarral foglalkozó oldalon azt olvastam, hogy az INR szintet 2 és 3 közé kell beállítani. Eddig két ellenőrzésen volt, az INR értékek mindig 3 felett vannak. A protromibin szint 17, 6-ig jó, neki első alkalommal 21, másodszor pedig 30 fölötti lett. Így az addigi napi 2 helyett most napi 2, 5 tablettát szed. Ezért szeretnék Öntől tájékoztatást kérni, hogy milyen betegségről lehet szó? Milyen tünetekkel, következményekkel, lefolyással kell számolnunk? Miért ilyen alacsony szintre kell beállítani az INR-t? Válaszát előre is nagyon köszönöm! Zsuzsa

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Árki Ildikó válasza INR témában

Kedves Zsuzsa!

Elég nehéz, illetve lehetetlen feladat a távolból kitalálni, hogy a kardiológus kolléga milyen elváltozást észlelt, ami véralvadásgátló kezelést igényel. Minden bizonnyal a tőle kapott ambuláns lapon szerepel egy diagnózis. Miután ezt én nem ismerem ezért általánosságban tudok nyilatkozni. Leggyakrabban pitvarfibrilláció (pitvarremegés) a VKA (K vitamin antagonista) Syncumar terápia bevezetésének az oka. Ebben az esetben az INR optimális értéke 2-3 között van. Ez alatti értéknél a trombózis veszély, e fölötti értéknél a vérzés veszély növekszik. Pitvarfibrilláció esetén a szívüregben (pitvarban) vérrög (trombus) alakulhat ki, amely leszakadva és a vérárammal sodródva, agyi érbe jutva, annak elzáródását (embolia, Stroke) okozhatja. A véralvadásgátló kezeléssel a stroke kialakulásának, kialakulási esélyének csökkentése a cél. Üdvözlettel.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Dr. Árki Ildikó
Dr. Árki Ildikó Rovatvezető, WEBBeteg vezető orvos szakértő
Kérdés: 2015. március 26., 12:53; Megválaszolva: 2015. március 28., 15:30
Kérdések és válaszok: Szív- és érrendszeri betegségek
Bal pitvar kissé tágabb
Tisztelt Doktornő! 42 éves vagyok ,1980-ban műtöttek szívre.Voltam cardiológián és szeretnék érdeklődni van -e ok az aggodalomra. EKG:...
Emelkedett Ck és LDH
Kedves Doktornő! Évek óta 300-500 U/L között mozog a Ck érték a laborletetemen.Ezt eddig a fizikai munkára fogtam.Most viszont az LDH érték is igen...
Nagyon magas diasztolés érték
KEdves Doktor Nő! Már kétszer is mértem nagyon furcsa vérnyomás értéket. Mindkét esetben éppen "pánik" szerű roham alatt, heves szívdobogás...
Covid 19 oltás
Tisztelt Doktor Nő! A házi orvosom hétfőre Szputnyik vakcinára jegyzett elő választást sem hagyva hogy elfogadom e ezt a vakcinát vagy sem. Mivel...