• Agyi infarktus

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Édesapámnak(55 éves), 1 hónappal ezelőtt, zsibbadt a bal keze, feje fájt,rosszul látott. orvasa elküldte Ct-re, amiben ez szerepel:

        "Az intra-és extracerebralis liquorterek norm.tágak.a középvonal megtartott. jobb oldalon a hátsó szarv környezetében egy elmosódó határú,bizonytalanul mérhető,kb.3 cm-es szabálytalan hypodenz terület látszik. mindkét oldalon a törzsdúci magvakban néhány 2-3 mm-es hypodenz góc látható.jobb oldalon a temporo-occipitalis határon a lamina interna mentén egy 9mm nagyságú folyadékdenzitású ovális képlet látható,mely lehet arachnoidealis cysta.mindkét oldalon a carotis syphonban meszesedés van. a boltozati csontokon kóros nem mutatható ki.vélemény: a jobb oldali állományi hypodensitás megfelelhet a határterületi ischeamias laesiónak.microemollitok a tőrzsdúci magvak területén."             Jelenleg ezeket a gyógyszereket szedi: prosteridE:1,tiapridalR:

        :1,meforal 2*:2, Huma-timolol 2*1 csepp,timonilE:1,chinotal 3*1,nootropil1200 2*1,meramyl5 R:1,betaserc24 2*1,aspirinR:1, salazopyrin500 3*2. nagyon gyenge, levert, rosszul lát. vércukra most jó:4-7 körül van. vérnyomása alacsony: 100/70 p: 80,nem iszik, napi 4-5 szál cigi. az orvosa nem mondott semmít, szedje a gyógyszereit, aztán ennyi. nem lehet, hogy a sok gyógyszernek a mellékhatásai is közrejátszhat? Mit jelent a CT eredmény, és mit javasolna a továbbiakban? milyen gyógyszerre van feltétlen szükség és mire számíthatunk a közeljövőben?sajknos az édesanyja 6 éve kapott agyi infarktustfél oldalára lebénult azóta fekvőbeteg. félek hogy ő is erre a sorsra jut.

        Válaszát előre is köszönöm!!!!

        Ferenc

         

         

        WEBBeteg szakértő válasza a stroke témában

        Kedves Kérdező!

        Az édesapjának is megvannak azok a rizikófaktorai, melyek hajlamosítanak a stroke-ra (diabetes, magas vérnyomás). A CT-én leírtak alapján sajnos már elmondható, hogy kisebb agyi infarctusokon átesett. Mindenképpen szükséges az Aspirin protect szedése, a vérnyomás és vércukorszint megfelelő szinten tartása, valamint a koleszterinszint 3 mmol/l alattivá csökkentése. Nem kell kétféle értágítót szednie (Nootropil, Chinotal), hatásaik nem adódnak össze, elég ha csak az egyiket szedi, a Betaserc állandó szedése sem célszerű és ebben az esetben nem is igazán hatékony. Nem tudom, hogy a Timonilt és a Tiapridalt miért szedi.  Mindenképpen érdemes lenne valamilyen hangulatjavítót beállítani neki, ez aktivitását is fokozhatja, élénkítheti is. Emellett a fáradékonyság hátterében az alacsony vérnyomásértékek is állhatnak, valószínű, hogy a vérnyomáscsökkentők adagján is változtatni kellene. Beszéljék meg ezeket kezelőorvosukkal.  

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Szamosi Szilvia
        rheumatológus szakértőnk

        Dr. Szamosi Szilvia
        Tünetellenörző Laborértékek

        Kérdés: 2010-06-01 21:58:51; Megválaszolva: 2010. június 01., 21:58

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Kedves Doktornő! 31 éves, rendszeresen sportoló (heti 3-4 súlyzós edzés, heti 1-2 cardio edzéssel, csak fehérjét fogyasztok mint táplálékkiegészítőt), általában egészségesen étkező, de stresszes, vezetői pozícióban dolgozó férfi...
        November 8.-án az utcán lettem rosszul, mentő érkezett magas vérnyomást mértek, és mivel előző nap extra mennyiséget bicikliztem ( cca 100 km) dehidratáltságra gyanakodtak,és nem szállitottak korházba. November 10.-én ismét rosszul lettem...
        Tisztelt Doktor Nő. Édesapám 76 évesen idén augusztusban minden előzmény nélkül elhunyt . Halottvizsgálati bizonyitványon az szerepel hogy agyállományi vérzés kisagyi beékelődéssel. Történt mindez minden előzmény nélkül , Édesapám...
        Kedves Doktornő!A barátom 1 hónapja Stroke-ot kapott. Nem volt lehetőségünk a 3 órában maradni. Amikor a mentők bevitték a sürgősségire,azt gondoltam,hogy gyorsan intézkednek,de sajnos 4 órába telt mire kórházi osztályra került. A bal...
        Már volt strokom,magas a vérnyomásom és a koleszterinem is. Vérnyomás csökkentőt, és vérhígítót is szedek,és a koleszterinre tablettát Azt szeretném kérdezni hogy a Peru-i kovaföldet szedhetek-e a az érrendszerem tisztítására a felsorolt...
        Tisztelt Doktornő! Édesapám (56 éves) egy hete került kórházba agytrombózissal és másodlagos vérzéssel. Ma volt egy érfestékes CT vizsgálata, mely kimutatta, hogy a vérzés felszívódott, 2rög viszont megmaradt. A rögök a véráramlást...
        kÉTSZER DIASZNOTIZÁLTAK CT-n agyi infartusst amit gyógyszeresen kezelek, de két havonta ismétlődő olyan látás zavar jön létre hirtelen, ami szédüléssel, bal oldali fájással párosul ami kb 25-30 percen át tart. Ez a látás olyan, hogy a bal...
        Tisztelt doktorno!!! Felesegem 2napja eszlelte hogy beszedzavarai vannak azonnal a korhazba ment jelenleg is bent van.egy enyhebb stroke illetve tia jelentkezett nala.kerdezni szeretnem ez sullyosbodhat illetve mik lehetnek a fenn marado...
        Üdvözlöm! Kb 3 éve súlyos stroke-on estem át, azóta a bal vádliban, combban, és karban-vállban napi szinten jelentkeznek elég erős görcsök, ami a járásban is nagyon zavaró és fájdalmas. Sajnos a Baclofen nem nagyon segített. Szeretném...
        Tisztelt Doktornő! Édesapám (51 éves) több mint egy hónapja stroket kapott. Az itteni orvosok szerint 3*7 cm halt el az agyában valahol a bal oldalon. Mindene mozog szerencsére bénulás jele nem felfedezhető, viszont a beszédjén lehet észrevenni...

      • Hirdetések
      • Partnereink hírei
        Hirdetések
        Tartson velünk az emeletre
        A Stannah lépcsőliftek alkalmasak mindenféle lépcső akadálymentesítésére. (x)
        A ginzeng és ginkgó hatása
        Javítja a memóriát és az agyi vérkeringést. Gyógyszer nem csak időseknek. (x)
      • Infografika és videó
      • Hirdetés