Stroke utáni kilátások

Üdvözlöm! A kérdésem a következő:az édesanyám 75 éves kapott márc.10.-én egy strokot ami a beszédközpontját érintette a bal oldalán a homlok felett.Gyorsan javult az állapota 1 hétig volt a kórházba a beszéde nem volt tökéletes kereste a szavakat de mindent megértett.Sajnos május 11.én ismét rosszul lett hányt zavart volt.Kapott egy újabb strokot az első után nem mutatott ki a CT semmilyen változást, most viszont a CT vizsgálat foltot mutatott amit vasárnap készítettek kedden ismét csináltak egy kontraszt anyagos CT és ez is igazolta az első eredményt.Hétfőn szintén jól érezte magát teljesen tudatánál volt.Kedden viszont kissé zavart volt ismét mint ha ittas lett volna.Nem tudom ennek mi az oka? Mennyire káros ez a sok CT vizsgálat és miért romlott az állapota? Az orvosa szerint nem daganata van hanem a strok nyomai látható de csinálnak neki még egy MR vizsgálatot is csütörtökön a teljes kizárás miatt hogy ez nem daganat.Sajnos van neki egy kis mértékű cukor betegsége, a bal nyaki artériája 60-70 % szűkületet mutatott. Milyen esélyei vannak a javulásra és mivel tudjuk a lehető legjobban optimalizálni a gyógyulást?! Köszönöm válaszát

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Kerekes Éva válasza a stroke témában

Tisztelt Érdeklődő! A stroke sajnos nagyon súlyos betegség, magas halálozással és súlyos rokkantsággal, és jellemző rá, hogy bármikor romolhat a beteg állapota. Jellemző rá a tünetek ingadozása, és az, hogy ma jobban van, sajnos nem jelenti azt, hogy holnap nem lesz rosszabbul... Hogy mennyi CT-re, MR-re van szükség, azt a beteg kezelőorvosai döntik el, akik tisztában vannak egy-egy vizsgálat esetleges szövődményével is (ezek a vizsgálatok nagyon költségesek, a kórházigazgatók büntetik a sok CT, MR-t kérő orvost akkor is, ha a vizsgálatok nagyon indokoltak)-így legyenek hálásak, hogy az Önök orvosa elsősorban a beteg érdekeit nézi, és nem veszi figyelembe a magas költségeket. Egy 75 éves cukorbetegnek, akinek az agyi áramlása ilyen jelentősen csökkent (hiszen a szükséges véráramlásának csak a 30%-át kapja), sajnos kevés esélye van a felépüléshez. Nála sokat nem árt a CT-vel járó sugárterhelés, az állapotához képest. Ha orvosai ilyen sok vizsgálatot végeztetnek, akkor talán van még remény. A hozzátartozók azzal segíthetnek, hogy megbíznak a beteg kezelőorvosaiban, nem "ellenőrizgetik" a tevékenységüket azzal, hogy látatlanban kikérik más orvosok véleményét...az orvos is ember, ha látja, hogy nem bíznak benne, akkor elveszti a kedvét, hogy harcoljon a betegért. Természetes mindig megteszünk mindent, amit szakmailag meg kell tenni, de mikor nagyon talpra akarunk állítani valakit, akkor az energiánk egy részét át tudjuk adni a bénult betegnek, hogy lábra álljon.De ha a kevés időnk és energiáink jelentős része arra megy el, hogy harcoljunk a bizalmatlan hozzátartozóval, annak MINDIG, MINDEN ESETBEN elsősorban a beteg issza meg a levét. Forduljanak bizalommal a beteg kezelőorvosához, neki tegyék fel a kérdéseiket, tőle kérjenek prognózis, és tőle kérdezzék meg, miben segíthetnek. És BÍZZANAK az orvosban- a saját érdekükben!

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2014. május 13., 19:25; Megválaszolva: 2014. május 18., 12:00
Kérdések és válaszok: Stroke (Agyvérzés és agyi érelzáródás)
Erek állapota fiatalon
Kedves Doktornő! 31 éves, rendszeresen sportoló (heti 3-4 súlyzós edzés, heti 1-2 cardio edzéssel, csak fehérjét fogyasztok mint...
ischaemias laesio
November 8.-án az utcán lettem rosszul, mentő érkezett magas vérnyomást mértek, és mivel előző nap extra mennyiséget bicikliztem ( cca 100 km)...
Esetleges Orvosi mulasztás...
Tisztelt Doktor Nő. Édesapám 76 évesen idén augusztusban minden előzmény nélkül elhunyt. Halottvizsgálati bizonyitványon az szerepel hogy...
Stroke utáni állapot
Kedves Doktornő! A barátom 1 hónapja Stroke-ot kapott. Nem volt lehetőségünk a 3 órában maradni. Amikor a mentők bevitték a sürgősségire, azt...
vérhígító szedése melett lehet-e...
Már volt strokom, magas a vérnyomásom és a koleszterinem is. Vérnyomás csökkentőt, és vérhígítót is szedek, és a koleszterinre tablettát Azt...