• Demencia vagy más?

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktornő! Nehéz pontosan leírni, amit érzek. A háziorvosomnak biztosan nem tudnám nyugodtan elmondani a tüneteket, mivel az ő jelenléte is már stresszel. Nyilván a gének is hordozzák a betegségem bizonyos mértékben, de, ami az életemre jellemző volt az a stresszes életmód. Már a harmincas éveimtől nem iszom szénsavas üdítőt, kávét, mert már kicsi mennyiségben "elborult" az agyam, de ez a helyzet, már egy darabnyi cukorka esetén is.Tehát viselkedés zavarok léptek, lépnek fel, ez társaságban nagyon kellemetlen. Ez a helyzet a legkevesebb stressz esetén is.Gondolom a kor előre haladtával az agyi keringés romlik és fokozottan jelentkezik a jelenség.Vagy, egy másik példa: ha sokáig ülök a számítógép előtt, (rossz keringés) szintén tompul a tudat. Ami, viszont nagyon jótékony a sport, meg természetesen a nyugalom. Az utóbbi időben azt is érzékelem, hogy nem azt mondom, amit a racionális tudat jónak lát, viselkedészavar lép fel. Ez főleg étkezések után érzem.Néhány évvel ezelőtt volt koponya CT és MRI vizsgálat, és azt mondták, hogy különösebb elváltozás nincsen. Az idén júniustól augusztusig szedtem magnézium tablettát (napi egy tablettát.Úgy tűnt, hogy ez segít, stabilabbá váltam, kevésbé volt már viselkedészavar. Viszont megjelent a fejfájás (tarkón), és abba hagytam a szedését. Ön mit javasol? Tisztelettel.

        Dr. Szappanos Zsuzsanna válasza a stressz témában

        Kedves Kérdező! Leveléből sajnos, nem derül ki, mit ért viselkedészavaron, vagy milyen az, amikor "elborul az agya"? Azt javasolom, ezeket beszélje meg egy pszichológussal, aki segíthet abban, hogyan kezelje a stresszeket. Minden jót kívánok. Üdvözlettel: Dr.Szappanos Zsuzsanna

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
        Tünetellenörző Laborértékek

        Kérdés: 2018. szeptember 13., 11:58; Megválaszolva: 2018. szeptember 14., 06:48

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Üdv! 2,5 hónapja szedem a Rexetint 20 mg, szorongásra, egy egész tablettánál tartok már. Az elején kezdtem negyeddel egy hétig, majd féllel egy hétig, majd 3/4-ed. Járok orvoshoz is rendszeresen, és elkezdtem intenzíven (heti 4x5x) sportolni...
        160cm 46kg vagyok, még nem diagnosztizáltak, de felmerült az anorexiw nervosa gyanúja. Nem részletez3m a tüneteket. Szkizotipias rendellenesség diag viszont van. 2014-2017-ig diagnosztizálva volt az anorexia nervosa is, de aztán lekerült a...
        Kedves Doktornő! Le kellett szoknom a xanaxról 0,5 mg-ról 0,25-re, mert nagyon lelassitott. Szeretném megkérdezni mit tudnának arra tanácsolni, hogy nappal ne szédüljek annyira illetve este nyugodtabb estém legyen. Eléggé bizonytalan vagyok a...
        Kedves Doktorno! Kerdesem, hogy a skizoaffektiv zavar milyen modon oroklodik? Amennyiben az amyai nagypapanak diagnosztizalt betegsege van, mekkora az eselye annak, hogy az unokaknal megjelenik a betegseg??? Nagyon koszonom. Egy aggodo ...
        Tisztelt Doktornő! Nagyon meg vagyok ijedve jelen pillanatban... Az elmúlt 3 hónapban folyamatosan efféle dolgok történnek velem: Amikor becsukom a szemem, geometriai formákat látok, melyek nagyon világosak és színesek, körbe körbe forognak,...
        Üdvözlöm! 3 hete szedem a Rexetin 20 mg SSRI tablettát, 3/4 tablettánál tartok. Szorongásra és derealizációra kaptam. Igazából a szorongásom a derealizáció miatt lett erősebb, ördögi kör azt mondják, de szeretnék pozitívan hozzáállni,...
        31 éves férfi vagyok 4 éves kapcsolatomnak lett nagyon csunya vége a hetekben! Szinte majd nem minden kapcsolatom ugyan így alakult, annyi különbbséggel hogy az utóbbinak egy 7éves kisfia van aki miatt elég sok volt közöttünk a kofliktus!A...
        Kedves Címzett! Egy 19 éves egyetemista lány vagyok. 3 hete szedek fogamzásgátlót és egy furcsa tünet jelentkezett nálam, ami valami féle mentális probléma lehet. Már 14 évesen a hatalmába kerített ez az állapot kb 3 hétig, ami egyfajta...
        Tisztelt Doktornő! Fél éve kezdődött nálam a szorongás.Eleinte próbáltam gyógyszer nélkül leküzdeni, de sajnos csak rosszabb lett. A pszichiáter reggel egy szem 50 mg stimulotont és este rivotrilt írt a szorongásomra, és alvászavaromra....
        Kedves Doktor Úr/Doktornő! Egy olyan kérdésben szeretném segítségét kérni, hogy mostanában eléggé letompultnak érzem magam agyilag, nem tudom magamat olyan választékosan kifejezni, rosszabb a koncentrációs képességem, lassabb lett sokkal a...