Ismét a hőhullámomról, ami már 18 éve tart...

Tisztelt Doktor úr! Már lassan egy év telt el, de a hőhullámoktől nem tudok szabadulni. Egy éve újra el kezdtem szedni a Pausogestet, de pár napnál tovább nem bírtam, ugyanis olyan rosszullétek jöttek rám, hogy napokig nem tudtam még a lakásból sem kimozdulni. Azóta szenvedek, s egyre jobban szenvedek a hőhullámoktól, s különösen éjszaka, ami már nagyon megvisel. Óránként kellek föl, arra, hogy totálisan leizzadtam... Nme tudom, mit tehetnék?! S meddig tarta ez a klimaxos tünet?! Vagy ennek sosem lesz vége?! Itt alább belinkelelm az előző levelem: Hőhullámok, de meddig?! - Orvos válaszol Súgó Tisztelt Doktor Úr! Már lassan 18 éve küszködöm hőhullámokkal. Először a második gyerekem születése után jelentkezett, évekig próbáltam gyógyteákkal, magam megerősítésével leküzdeni, de sikertelenül. Aztán nőgyógyászhoz fordultam, akitől kaptam Trisequens-t, a mit kisebb-nagyobb kihagyásokkal évekig szedtem, s amik meg is szüntették a hőhullámokat. Aztán a korom előre haladtával Pausogestet kaptam, amit szintén szedtem pár évig. Aztán végül több, mint egy éve abba hagytam, mert furcsa rosszullétek jöttek rám, bár végül nem igazolodott be, hogy ez a gyógyszer következménye. Aztán újra intenzíven rám törtek a hőhullámok, éjjel nem tudtam aludna, óránként, két óránként öntött el a veríték, föl kellett kelnem, megmosdanom, kiszellőztetnem, akár télen is. Persze a hőhullámok nappal is jelentkeztek, ami szintén nagyon zavaró volt, amikor vkivel beszélgetve, el kezdett szakadni rólam a veríték. Megpróbálkoztam a Remifeminnel, majd a Plus-szal, kisebb-nagyobb sikerrel. Talán egy kicsit csökkent a höhullámok száma... Már elmúltam 50 éves, nincs mensesem már több, mint egy éve. Meddig kell még szenvednem ezektől a hőhullámoktól, amik már teljsesen tönkre teszik az életem?! Van- e mód hormonkészítményen kívül, ezeknek a borzasztó mellékhatásoknak az elűzésére? Válaszát előre is köszönöm! 2010-02-19 14: 30: 31 Kedves Hőhullámos! Az furcsa, hogy ilyen régóta fennállnak a hőhullámok, mert 18 év az nagyon sok idő. Én mindenképpen javaslom a gyógyszer szedését, mivel semmiképpen nem jó, ha az életminőség rovására mennek a panaszok. Tehát nem tud mit tenni, minthogy folyamatosan szedi a gyóygszert. Vagy tapaszt használ, vagy pedig tablettát szed, a lényeg, hogy kell magának a hormonpótlás. És ezt folyamatosan szedni kell. 2010-02-26 09: 52 Üdvözlettel: Dr. Zsirai László A kérdésre a Fókuszban a Nő! orvos szakértője válaszolt. Tovább a Fókuszban a Nő! oldalára Válaszát előre is köszönöm!

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Deli Tamás válasza hőhullám témában

Tisztelt Kérdező!

A gyógyszeres kezeléssel kapcsolatban sokat nem tudok hozzátenni ahhoz, amit már korábban is kapott, illetve amit a kolléga már válaszolt Önnek. A hőhullámok tartósságával kapcsolatban néhány adat: általában 0, 5-5 évig tartanak, a súlyos hőhullámos panaszok egy tanulmány szerint a nők 58%-ában 5 évig, 12%-ában 8 évig, 10%-ában 15 évig is eltartanak. Általában súlyosabbak mesterséges menopausa (petefészekeltávolítás) után, ez az esetek 100%-ában jelentkezik és 90%-ban 8, 5 évig tartanak.

Üdvözlettel,

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Dr. Deli Tamás
Dr. Deli Tamás szülész-nőgyógyász szakorvos
Kérdés: 2011. január 10., 13:04; Megválaszolva: 2011. január 14., 20:40
Kérdések és válaszok: Nőgyógyászati betegségek
Hőhullám petefészek és méh...
Tisztelt Doktor Úr/Nő! Évekkel korábban volt egy mellműtétem, 1 éve pedig petefészek és méh eltávolításom. Korábbi rosszindulatú volt...
Hajhullás oka
Tisztelt Doktor Úr! Már 5 éve hullik a hajam. Minden vizsgálat megtörtént, ami szóba jöhet a hajhullás kapcsán. Nem volt semmi gond. A...
Babavárási nehézségek
Tisztelt Doktor Úr! Azzal a problémával fordulok Önhöz, hogy 2,5 éve próbálkozunk a párommal, hogy legyen gyermekünk, de mindidáig hiába. Sajnos...
Lehet hogy termékeny vagyok még?
9 hónapja nem menstruálok se barnázás se semmi szerettem volna párommal még gyereket 5 napja has szúrkálás van a méhben vettem peteérés tesztet...
Méhsüllyedés, hüvelysüllyedés
Tisztelt Doktor Úr! Az alábbi kérdésben szeretném a véleményét kérni. Elülső oldali hüvelyi süllyedés/sérv, méhsüllyedés esetén milyen...