Fogamzásgátlás

Kedves Doktornő!

43 éves háromgyermekes anyuka vagyok. Hosszú éveken keresztül (12) spirált használtam fogamzásgátlásként, de egyre erősebb lett a menstruációm. Levetettem a spirált és fél év pihenő után a nőgyógyász progeszteron injekciót ajánlott. Nem szeretek semmilyen drasztikus beavatkozást ezért halogattam a beadását. Időközben myomát találtak a méhfalamon elöl, ami egy év alatt másfél centivel nőtt (most 2, 5 centis) . Az orvos ismét az injekcót ajánlotta, mondván ez megakadályozza a myoma gyors növekedését. Mivel erősen vérszegény vagyok (a legutóbbi novmberi vérvétel során 4 volt a vas értékem) azt monta az injekció ezen is segíteni fog. Idén február 8-án kaptam meg az injekciót, de a vérzésem nem múlt el. (Az orvos szerint ez természetes?) Tegnap azonban olyan erős lett a vérzés, hogy éjjel 2x is ruhát kellett cserélni. Úgy gondolom, ha továbbra is így marad az nem túl egészséges. Feltehetőleg nem adatom be a következő adagot, de mit tudna ajánlani fogamzás gátlásra, ill. a mostani erős vérzéssel kapcsolatban tudok-e valamit tenni?

Üdvözlettel.

WEBBeteg Szakértő válasza bő menstruáció témában

Kedves Vica! Az ideális megoldás Önnek a hormontartalmú, méhen belüli fogamzásgátló, a Mirena lenne. Egyrészt csak helyi hatása van a hormontartalmának, így nem kell az egész szervezetet kitennie magas dózisú hormonnak, viszont a helyi hatás következményei a méhnyálkahártya elvékonyodása és a miómák méretének a csökkenése lenne, így a vérzészavarok esélye csökkenne, és keveseb vért veszítene. Egy nagy hátránya van az eszköznek, ez pedig az ára, több, mint 40.000 ft-ba kerül., De néhány hónap alatt talán össze is gyűjthetné az árát, mert ilyenkor megérné megpróbálni az eszközt. A vérzés miatt pedig mindenképpen orvoshoz kellene mennie, mert bizony vérszegénység, súlyos esetben shockos állapot is kialakulhat, ezért a bő vérzés kontrollt igényel.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát.
A válasz 5 évnél régebben keletkezett, így egyes tanácsok napjainkra túlhaladottá válhattak.
Megválaszolva: 2010. március 05.

Kérdések és válaszok: Nőgyógyászati betegségek

Lehetek-e?
Tisztelt Doktor nő/ur/! Sajnos 2009.dec. 24én elvetéltem a müszeres befejezés megtörtént a kórházban. 2010.jan 23-án ugy megjött a havim, hogy csak ugy...
Hosszú vérzés
T. Doktornő! Lányom jelenleg külföldön dolgozik (25 éves) és a minap írta, hogy már másfél hete vérzik, ami kicsit sem csitul és erős hasi fájdalmai vannak....
Darabos és nagyon erős vérzésem van
Tisztelt Weborvos! Második alkalommal fordult elő az, hogy a menses olyan erős, hogy napi 8-10 super méretű tampont használtam el és darabos is volt 3-5 cm...
Miért vérzek ennyire?
_Tisztelt Dr. Csösz György! 1napja megjött a a havi vérzésem.már 3 honapja rendszertelen. Volt 1 cysta mütétem 2006-ban, amikor is a jobb petefészkemnek a...
Menstruációs problémák és folyamatos...
MÁR KB EGY ÉVE, HOGY MENSTRUÁCIOS CIKLUS KEZDETE ELŐTT ÉS KÖZÖTT IS MELLDUZZADÁS JÖTT LÉTRE, DE NEM UGY, MINT EDDIG HANEM FOLYAMATOSAN. A TERHESSÉGET...
Fogamzásgátlás
tisztelt dr úr/nő én egy 19 éves lány vagyok még nem volt szexuális kapcsolatom, de szeretnék fgátlót szedni mert a menszeszem erős és ált. 7 napig tart,...