Fogamzásgátló utáni barnázás

Tisztelt Doktornő/Doktor Úr! Szeptemberben abbahagytam a fogamzásgátló tabletta szedését szüneteltetés gyanánt. Ezt körülbelül 7 évig szedtem szünet nélkül (Corenelle 3mg/0,02mg) . A menstruációm pontossága pár nap eltéréssel megmaradt, rendben zajlik a vérzés. Viszont két menstruáció között is barnázásom, pecsételő vérzésem van egész ciklus alatt pár nap kivételével. Mondta a kezelőorvosom, hogy számíthatok szokatlan dolgokra, kell idő, amíg a hormonháztartásom helyreáll. Mennyi ideig érdemes várnom ezzel a problémával? Úgy tudom, hogy a progeszteronhiány okozhat ilyen tüneteket. Ezt lehet kezelni? Érdemesebb először ezt kezelni, utánajárni vagy úgymond "figyelmen kívül hagyni" és újra elkezdhetem szedni a tablettát vagy valamilyen más típusú fogamzásgátló módszert alkalmazzak inkább helyette? Ami befolyásoló tényező lehet a hormonjaimat illetően, hogy 15 éves koromban kivették az egyik petefészkemet kettő nagyméretű ciszta miatt és autoimmun pajzsmirigy gyulladással diagnosztizáltak 13 éve, amire nem szedek gyógyszert, a vérképem jó értékeket mutat a gyulladás jelenlététől függetlenül. Válaszát előre is Köszönöm!

Dr. Farkas Ágnes válasza rendellenes menstruáció témában

Kedves Hölgyem!

Függetlenül attól, hogy fogamzásgátlót szedett, jelenleg rendellenes vérzése van, amit ki kell vizsgálni, hogy mi okozza. A további kezelést, gyógyszerelést csak akkor lehet eldönteni, ha tudjuk, hogy mi okozza a panaszt. Lehet hormonális zavar, okozhatja petefészek ciszta, méhnyálkahártya polip, vagy akar gyulladás is. A panaszt sose hagyja figyelmen kívül, derüljön ki, mi okozza, és utána meglátják, hogyan tovább!

Üdv. : Dr. Farkas Ágnes

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2021. december 15., 14:53; Megválaszolva: 2022. január 02., 23:53
Kérdések és válaszok: Nőgyógyászati betegségek
Korai menzeszek sorban
Tisztelt Doktorok, 37 éves vagyok, gyerektelen, mostanában próbálkozunk párommal teherbeesni. Idén február elején voltam éves vizsgálaton és...
Küret utáni pecsételő vérzés
Tavaly december végén átestem egy egészségügyi kaparáson. Mert ugyanis előtte folytonos vérzésem volt több héten keresztül.. A műtő orvosom azt...
Uh eredmény
Tisztel Doktornő! 2 hónap menzesz kimaradás után megjött nov.2-án, majd 2,5 hétre megint. Erős alhasi fájdalom, darabos, bővebb vérzés, bal láb...
Tabletta miatt lehet?
Tisztelt Doktornő! Március 2-án kezdtem el Ditinell fogamzásgátló tablettát szedni. Tehát ez az első hónapom, ezelőtt nem szedtem más fajtát...
Menstruációs ciklusom rendezhető -e?...
Tisztelt Nógyógyász! Nekem már évek óta vannak menstruációs zavaraim. A rendes menstruáció előtt már 1-2 nappal jelentkezik olyan barnás...