Mitől lehet ez a probléma?

Üdvözlöm Doktor Úr! Röviden leírom az előzményeket.: 25 éves, fiatal nő vagyok, férjezett. Házasságom jó, de egyéb problémák, pl. anyagi, ill. családi gondok miatt mindketten stresszesebb életet élünk. Szoktak néha migrénjeim is lenni, de ezeken kívül semmi más problémám nincs. Mensesem 2019. őszéig szinte mindig rendezett volt. 2012-től, tehát 17 éves korom óta szedem a Volina nevű kombinált fogamzásgátlót, mert súlyos gerincferdülésem miatt nem szeretnék gyermeket, a férjem pedig elég sok mindenre allergiás, sajnos pl. az óvszerre is, ezért szedem ezt a tablettát. Egészen 2019 őszéig nem volt semmi problémám. Mindig keddenként kezdtem szedni a tablettát, és a ciklus végén, az utolsó tabletta beszedése után 3 nappal, szinte mindig napra, sőt órára pontosan, csütörtök reggel, vagy kora délelőtt jött meg a megvonásos vérzésem. Problémáim tavaly ősztől kezdődtek, először azt vettem észre, hogy a tablettamentes időszakban egyre pontatlanabban jött meg, volt, hogy csütörtök helyett pénteken, vagy akár szombaton. Ez tünt fel először. Azóta olyat is tapasztaltam, hogy régebben, mikor megjött, egyik hónapban bal oldalon, másik hónapban jobb oldalon fájt a hasam, viszont tavaly óta, amióta szokott késni, szinte kivétel nélkül mindig jobb oldalt fáj a hasam. 2019. decemberében elmentem nőgyógyászhoz, aki rendesen megvizsgált. Volt ultrahang, és megcsinálta a rákszűrést is, aminek eredménye P1. Viszont a vizsgálat után a következő megvonásos vérzés már 3 napot késett, és mielőtt megjött, az előző két napon ilyen hígabb, rózsaszínes váladék távozott, aminek igen kellemetlen, rothadó szaga is volt. Ekkor ilyedtem meg, felhívtam a nőgyógyászt, de ő azt mondta, hogy nincs nagyobb baj, bakteriális fertőzés, amire nekem is, és páromnak is Klion tablettát írt fel, amit be is szedtünk. Azóta fél év telt el, ilyen váladékozást, és szagot nem tapasztalok, de a megvonásos vérzésem azóta is össze-vissza, később jön meg. Ugyanakkor olyat is tapasztalok még, hogy tavalyig mielőtt megjött, előtte egy héttel már megduzzadtak a melleim, és érzékennyé váltak, de mostanában ezt sem tapasztalom, inkább még összefelé mennek. Ez jelezhet valami problémát, vagy nem kell aggódnom? Ezek lennének még a kérdéseim.: 1. Előfordulhat, hogy a bal oldali petefészkem nem, vagy nem jól működik? 2. Így, 8 év után folytathatom-e a fogamzásgátló szedését, vagy abba kellene legalább egy időre hagynom? 3. Olyat olvastam, hogy létezik un. egykomponensű fogamzásgátló is, aminek kevesebb a káros hatása, pl. nem okozhat trombózist később sem. Igaz ez? 4. Lehetséges valamilyen ciszta, vagy bármilyen elváltozás a petefészkekben, vagy máshol? Vagy ezt decemberben látta volna a nőgyógyász a vizsgálatkor azzal a mikroszkópszerű műszerrel, amivel megvizsgált? 5. A migrének miatt egyáltalán szedhetem a Volinát, vagy tényleg egykomponensű tablettára kellene váltanom? (Én a tablettában bízom csak meg.) Válaszát köszönöm. Tisztelettel: D Sné

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Petróczi István válasza tabletta témában

Tisztelt Hölgyem!

1./ TABLETTA MELLETT NINCS HAVIBAJ! A csomag végén leesik a hormonszint és erre egy

művérzés lép fel, ami nem hasonlít az igazira, amit a petefészek vezérel.

Nem lehet/szabad összehasonlítani a kettőt! Sok nő egyáltalán nem vérzik a szünetben emiatt.

2./ A nők egy jelentős részének csak kellemetlenség a vérzés, '"csak akkor akarnak vérezni, ha szülni szeretnének'". Ők az injekciós védekezést választják.

Az 3 havonta egy injekció és 50 éves korig folyamatosan adható.

Nem lenne jobb Önnek is arra áttérni?

Bővebb felvilágosításért olvassa el honlapomon (www.drpetroczi.hu) a BETEGEIM LEGGYAKORIBB KÉRDÉSEI-nél a fogamzásgátló tablettáról és a fogamzásgátló injekcióról írottakat.

Üdvözlettel:

dr. Petróczi István

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2020. május 15., 22:00; Megválaszolva: 2020. május 16., 08:27
Kérdések és válaszok: Nőgyógyászati betegségek
Menstruációs panasz
Tisztelt Dr. Szalóczy Péter! Nekem olyan problémám van, hogy egy héttel hamarabb jött meg a menstruációm. Egy-két nappal tovább is tartott, mint...
Diflucan, Klion, Yasminelle...
Kedves Dr ur! Lassan 5eve hogy szedek Yasminelle tablettat, azonban az utobbi hetekben gombas fertozes miatt nogyogyasz felirasara szedtem Diflucant illetve...
Egyéb készítmények hatása a...
Tisztelt Doktor Úr! A napokban arcüreggyulladás miatt antibiotikumos kevert orrcseppet kaptam. Illetve aranyeres panaszok miatt Reparon vagy Hemorid...
Tabletta miatt lehet?
Tisztelt Doktornő! Március 2-án kezdtem el Ditinell fogamzásgátló tablettát szedni. Tehát ez az első hónapom, ezelőtt nem szedtem más fajtát...
Bal mell visszatérő fájdalom
Tisztelt Doktor Úr! 29 éves nő vagyok, még nem szültem, fogamzásgátló tablettát nem szedek. Kb fél éve visszatérő fájdalmat érzek, ami csak a...