Vérzészavar

Tisztelt Doktor úr! Júniusban nőgyógyászati vizsgálatot és vérvételt követően dienille tablettát kaptam, melyet az előírásnak megfelelően szedtem, percre pontosan, más gyógyszert nem szedtem. Az első 3 levél során pecsételést tapasztaltam, majd a panaszok megszűntek. Januárban felsőlégúti fertőzésre háziorvosom Sumamed antibiotikumot rendelt, melyet 6 napig kellett szednem. Ebben a hónapban az antibiotikum kezelést követően áttöréses vérzést tapasztaltam, mely a 13. napon kezdődött és elhúzódóan fennállt a tablettamentes szünetig. Felszívódási zavarra gondoltam gyógyszerkölcsönhatás miatt, így nem ijedtem meg. Azonben az újabb levél elkezdésével februárban ugyanabban az időben, a 13. napon ismért pecsételés kezdődött, bár kevésbé intenzív és inkább barnázás, mint vérzés. Várható, hogy a probléma idővel rendeződni fog? Tanácstalan vagyok, hogy mi a teendőm. Szedjem tovább türelemmmel, mert várható, hogy 1-2 hónapon belül ez rendeződik, vagy tablettaváltás indokolt?

† Dr. Szalóczy Péter válasza áttöréses vérzés témában

Kedves Kérdező! A Dienille egy korszerű, alascony hormontartalmú gyógyszer, melynél gyakori, hogy nem elegendő hormont tartalmaz 24 órára és nagyobb hormonigényű nyálkahártya időnként szigetszerűen le-leválva maszatolást, vérezgetést okoz. Kérjen orvosától a hatalmas hasonló gyógyszermenyiség választékból egy nagyobb hormontartalmú szert, ez a legegyszerűbb megoldás. Ritmusban indíthatja, mintha új levél Dienille lenne.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát.
Megválaszolva: 2019. március 04.

Kérdések és válaszok: Nőgyógyászati betegségek

Barnás folyás
Eddig kétszer voltam nőgyógyásznál, aki mindent rendben talált nálam és már csak a vérvétel eredményére várunk, de sajnos őt egy ideig nem tudom most elérni....
Rendellenes vérzés
Tisztelt Doktor Úr! Már olyan 4 éve szedem a Gestomix tablettát soha nem volt gondom vele. Azonban a múlt hónapban 2-szer jött meg a vérzésem, a mostani...
Áttöréses vérzés fél év után?
Üdvözlöm Doktor Úr! A következő lenne a kérdésem: miért jelentkezett áttöréses vérzés? Egyáltalán annak nevezhető-e az esetemben? Január óta szedek Elizette...
Rutascorbin
Tisztelt Doktornő/Doktorúr! 24 éves vagyok, kb. 2 éve szedek Zoely fogamzásgátlót. Ciklusom 2. hetében tegnap együttlét után minőségében és mennyiségében is...
Barna ovulációs folyás antibiotikumtól
Tisztelt Doktor Úr! Kérdésem a hüvelyváladék problémájára/megváltozására irányul, az eddigi évek során (7év alatt) ilyen panaszt nem tapasztaltam. Utolsó...
Gardasil-9 hpv elleni oltás / teherbe...
Kedves Doktor úr! 23 éves nő vagyok. 2024. január 8-án kaptam meg a Gardasil-9 nevű hpv elleni védőoltás első adagját. A második adagot március 8-án, utolsó...