Áttöréses vérzés fél év után?

Üdvözlöm Doktor Úr! A következő lenne a kérdésem: miért jelentkezett áttöréses vérzés? Egyáltalán annak nevezhető-e az esetemben? Január óta szedek Elizette nevű fogamzásgátlót. Az első három hónapban semmi gond nem volt, kb. 3-4 hónap után a vérzésem is kevesebb lett, illetve tökéletesen rendszeres. A szedés óta a peteéréskor amúgy megszokott kis fájdalmat sem érzem, ezért is remélem, hogy hat a tabletta. Viszont néhány napja azt vettem észre, hogy egy kevés barnás váladék volt a fehérneműn, utána már direkt figyeltem, nem volt semmi. Pár nap múlva - azaz ma - megint egy kevés jelentkezett. Együttlétek és a barnázás között is bőven telt el idő mindkét esetben. Nem tudom, ez számít-e, ez a hónapom új munkahely miatt szinte egy összefüggő stresszhelyzet, illetve 12 óra fizikai munka, így testileg is megerőltető. Lehet emiatt ez a kis zavar? Igazából azért ijedtem meg nagyon, mert a "szedés első néhány hónapján " szerintem a fél év már kívül esik. Ma van az utolsó tabletta. Vegyem be és tartsak szünetet ugyanúgy, mintha mi sem történt volna? Köszönettel, üdvözlettel: Dóra

† Dr. Szalóczy Péter válasza áttöréses vérzés témában

Kedves Dóra! A korszerű kis dózisú fogamzásgátló tabletták napi hormontartalma kevesebb, mintha azt a petefészek termelné aznapra. Így vékonyabb, de instabilabb hám épül fel, mely ha bármely ok miatt aznapra kevés, megindul egy apró szigetszerű lelökődés a hámból kevés vérzés kíséretével, mely mire kiszivárog, megbarnul a piros hemoglobin festék hemosziderinné. Amúgy nincs jelentősége. Vegye be az utolsóm szeret, bár el is hagyhatja, így gyenge szünetes vérzése egy nappal előbb jön. Ha a következő ciklusa is átvérezne, csak az után érdemes más, valamivel magasabb hormontartalmú gyógyszerrel folyamatosan folytatni. A fogamzásgátló hatás a tünettől függetlenül tökéletes.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát.
A válasz 5 évnél régebben keletkezett, így egyes tanácsok napjainkra túlhaladottá válhattak.
Megválaszolva: 2015. június 24.

Kérdések és válaszok: Nőgyógyászati betegségek

Barnás folyás
Eddig kétszer voltam nőgyógyásznál, aki mindent rendben talált nálam és már csak a vérvétel eredményére várunk, de sajnos őt egy ideig nem tudom most elérni....
Vérzészavar
Tisztelt Doktor úr! Júniusban nőgyógyászati vizsgálatot és vérvételt követően dienille tablettát kaptam, melyet az előírásnak megfelelően szedtem, percre...
Rendellenes vérzés
Tisztelt Doktor Úr! Már olyan 4 éve szedem a Gestomix tablettát soha nem volt gondom vele. Azonban a múlt hónapban 2-szer jött meg a vérzésem, a mostani...
Rutascorbin
Tisztelt Doktornő/Doktorúr! 24 éves vagyok, kb. 2 éve szedek Zoely fogamzásgátlót. Ciklusom 2. hetében tegnap együttlét után minőségében és mennyiségében is...
Barna ovulációs folyás antibiotikumtól
Tisztelt Doktor Úr! Kérdésem a hüvelyváladék problémájára/megváltozására irányul, az eddigi évek során (7év alatt) ilyen panaszt nem tapasztaltam. Utolsó...
Gardasil-9 hpv elleni oltás / teherbe...
Kedves Doktor úr! 23 éves nő vagyok. 2024. január 8-án kaptam meg a Gardasil-9 nevű hpv elleni védőoltás első adagját. A második adagot március 8-án, utolsó...