Norcolut után Escapelle miatt nem lehet gond?

Kedves Doktornő! 3 keresztül szedtem fogamzásgátló tablettát. Orvosommal együtt úgy döntöttem, hogy legalább egy éves szünetet tartok és óvszerrel védekezünk. Februárban jött meg a fog.gátló után a menstruációm, azóta semmi.Orvosom szerint nem lehet tovább várni, ezért Norcolut tablettát kaptam, napi 1x1 -et, 7 napig, hogy ettől jöjjön meg a vérzés. Norcolut tabletta szedését hétfőn hagytam abba, kedde este sajnos történt egy kis baleset nagyon szerencsétlen módon, elszakadt az óvszer, ezért Escapelle tablettát kellett bevennem. Mai nap már szurkál a hasam, menstruáció előtti érzésem van. Szeretném Öntől megkérdezni, mivel a sos ambulancián nem tájékoztattak, hogy a most ugye meg kell jönnie a Norcolut utáni vérzésemnek? Erre az Escapelle nem volt befolyással? Számíthatok valamilyen rendkívülire a két gyógyszert ilyen rövid idő alatt vettem be? Tisztelettel köszönöm a segítségét, Dóra

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Szalóczy Péter válasza Fogamzásgátlás témában

Kedves Kérdező! A tablettaszedés utáni vérzéskésés gyakori tünet. Ennyi idő után helyes, ha meglöki a szakma a leállt rendszert, talán a serkentés jobb lett volna, mint a helyettesítés. De a Norcolut is meghozta volna a vérzését néhány napon belül, de a bevett lökés terápiaként ható Escapelle, melyben 10-12 normál tabletta hormonmennyisége van, meggátolta a Norcolut kiürülés hatását és ennyiben további késés lesz. Most már semmit sem szedjen a rövidesen megjövő spontán vérzéséig. Addig használjon helyi fogamzásgátlót. / Pharmatex, Patentex/ Ha az lezajlott, várjon egy saját, most már befolyásmentes felébredő ciklus a vérzéséig és annak első napján indítson új tablettaszériát, ha még nem jöhet a baba.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2015. június 10., 16:26; Megválaszolva: 2015. június 10., 17:35
Kérdések és válaszok: Nőgyógyászati betegségek
Elakadó vizelet
Tisztelt Doktor úr! 76 éves vagyok,2 gyerekszülésen túl / mindkettő 4.5 kg volt / Elakadó vizeletprobléma miatt fordultam orvoshoz. Az urológus...
Menstruácios zavarok
Tisztelt Doktor úr! 20 éves vagyok azt vettem észre 3-4honapja hogy 21 napos lett a ciklusom mi okozhatja? Februarban 18an jott meg Márciusban 15en most...
Gombás fertözés
Kedves Dr.úr. A napokban derült ki nállam hogy covid fertözött vagyok ezzel egyidejüleg jelentkezett nállam hüvelyi viszketés,égés. Kaptam rá...
Magas kortizol
Jónapot! Szeretnék érdeklődni, hogy a Mistral fogamzásgátló tabletta okozhat magas kortizol szintet? Az én reggeli értékem 1040nmol/l.. Voltam...
Menstruációs panasz
Tisztelt Dr. Szalóczy Péter! Nekem olyan problémám van, hogy egy héttel hamarabb jött meg a menstruációm. Egy-két nappal tovább is tartott, mint...