Mi okozhatja a fájdalmat?

Tisztelt Doktor úr! 39 éves anyuka. Két iker lány édesanyja. (17 évesek) Önnél születtek Pécset. Szoptatásuk hamar abba maradt. A tejem elapadása után a jobb mellbimbóm befelé fordulóvá vált. Igaz csak pár hónapig. Az Ultrahang eredmény akkor negatív lett. 2012 tavaszán a spirálom eltávolításra került lenövés miatt. Babát szeretünk volna ezért elkezdtük a vizsgálatokat. Hüvelyátjárhatósági vizsgálatnál nem találtak gondot. Hormonvizsgálat is meg történt 2013.07.10.-én TSH 2.700 Ösztradiol 112.000 FSH 6.920 Progreszteron 0.640 LH 7.770 Tesztoszteron 0.946 Prolaktin 549.000 kicsit magasabb eredmény. A második vérvétel 2013.07.30.-án történt. FSH 2.650 LH 5.880 Ösztradiol 562.000 Progreszteron 16.500 Tesztoszteron 1.180 a mért eredmények. 2013 december környékén a jobb lapockámnál egy pontban erős fájdalomra lettem figyelmes. Mivel nehéz fizikai munkát végzek betudtam annak a fájdalmat. Tüdőszűrésen vettem részt 2014. januárjában. Az eredmény negatív lett. A fájdalom közben hol erősödött, hol csökkent, de nem szűnt meg.2014 tavaszán (Április- Május) környékén a jobb mellem fájdogálni és duzzadni kezdet, függetlenül a menstruációs időszaktól. Magam által végzet mell vizsgálat alkalmával nyomásra sötét és világos színű minimális váladék jött csak a jobb mellemből. A kettő nem ugyanazon helyről jött. A sötét középről, míg a kicsit átlátszó valamivel feljebbről jött. Ezt az óta többször is megfigyeltem. (csak nyomásra jön elő ez a váladék) 2014.06.04.-én Mammográfiai vizsgálaton vettem részt. Az eredmény: Fibroglanduláris parenchymájú emlők. Malignitás nem igazolható.2014.09.08.-án volt egy Prolaktin szint mérésem, aminek az eredménye 297.000 lett. A mellfeszülés, hátfájás egy pontban, honalj alatti fájdalom még mindig fen áll. Néha erősebb, néha alig észrevehető. Van, hogy égető érzetű. Igen zavaró. Megfigyeléseim alapján az ovulációs időszakban a peteérés napján kezd el jobban duzzadni a mellem. A nőgyógyász ajánlotta a Mastodynon cseppeket.2014. Szeptember. 08. –a óta szedem folyamatosan 2*30 cseppet. Az elején mintha lett volna némi javulás. Orvos javaslatára melltartót váltottam, olyanra, amiben nincs merevítő. De ismételten az ovulációs időben kezdet a mellem duzzadni, fájni. A többi tünet, a hátfájás a lapockámnál, a honalji fájdalmon folyamat fen állnak. Néha erősebb néha gyengébb. Csomókat nem találtam még. A menstruációm, hol 28, hol 32 napra jön meg és 5- 6 napig tart. A cseppek szedése januárban lejártak. Egy hónap szünet után ismét el kezdtem szedni.2014.11.19-én voltam Endokrinologusnál, elmondása szerint a vitt eredményeim alapján mastopathia lehetséges. Ő is a Mastodynon cseppet vagy a Bromocriptin szedését javasolta.2015.03.03.-án el kezdtem szedni a Bromocriptint. Még csak a negyed szedésnél tartok a tünetek enyhítése miatt. 2*1 szemet kellene szednem. A fájdalom nem csökken és alvás közben is felébredek a hát, hónalj és mellfájdalomra. De már az ovulációs időszakon kívül is. 2015.03.10.én ismételten Nőgyógyászhoz megyek, szeretnék egy Uh-ott csináltatni! Szeretnék tanácsot kérni, hogy még is mit tehetnék még a tünetek kivizsgálására, enyhítésére vagy elmulasztására? Keressek fel egy másik nőgyógyászt? Köszönettel:Simonné Major Zsuzsanna

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Kiss György válasza Mi okozhatja a fájdalmat ? témában

Tisztelt Simonné Major Zsuzsanna!

Nagyon köszönöm megtisztelő bizalmát---ennyi év után is !

Nem biztos, hogy tudom a megoldást, de igyekszem hiteles lenni.Köszönöm a részletes anamnesist, a kérdésem, hogy mindkét melle egyformán fáj? Mivel nem tetszett külön emliteni, akkor ugy gondolom, hogy minkettő egyformán érintett.

Ebből kiindulva, de egyébként is véleményem, hogy sebészt nem ártana megkérdezni.Ez a nőgyógyász, Prolaktin meghatározás, Mastodynon cseppek , Bromocriptin vonal tul egyirányu, ugyanakkor ott van a hát, hónalj és lapocka fájdalom, erről talán a sebész jobban tudna nyilatkozni! Kellene egy mellkas RTG is, mondom igy, első nekifutásra.

Egyéb, laboratóriumi vizsgálat: vérkép, süllyedés, gyulladásos fehérje /CRP/ meghatározás mikor volt?

A nőgyógyászati vizsgálat természetesen legyen meg, valamint mell ultrahang vizsgálat és un. hormontükör vizsgálat, mint 2013-ban.

Az ovulació alatti emlőfájdalom lehetséges, mert akkor kezd el változni az oestrogen és progesteron hormonszint a vérben!

Összefoglalva: nőgyógyász. laboratórium/általános és hormonális /, mellek UH vizsgálata, esetleg mellkas RTG, sebész véleménye! Üdvözlettel: dr.Kiss.

PS: kérem, adja át az ikreknek őszinte jókivánságaimat!

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2015. március 05., 16:41; Megválaszolva: 2015. március 05., 22:24
Kérdések és válaszok: Nőgyógyászati betegségek
Magas kortizol
Jónapot! Szeretnék érdeklődni, hogy a Mistral fogamzásgátló tabletta okozhat magas kortizol szintet? Az én reggeli értékem 1040nmol/l.. Voltam...
Menstruációs panasz
Tisztelt Dr. Szalóczy Péter! Nekem olyan problémám van, hogy egy héttel hamarabb jött meg a menstruációm. Egy-két nappal tovább is tartott, mint...
Diflucan, Klion, Yasminelle...
Kedves Dr ur! Lassan 5eve hogy szedek Yasminelle tablettat, azonban az utobbi hetekben gombas fertozes miatt nogyogyasz felirasara szedtem Diflucant illetve...
Egyéb készítmények hatása a...
Tisztelt Doktor Úr! A napokban arcüreggyulladás miatt antibiotikumos kevert orrcseppet kaptam. Illetve aranyeres panaszok miatt Reparon vagy Hemorid...
Tabletta miatt lehet?
Tisztelt Doktornő! Március 2-án kezdtem el Ditinell fogamzásgátló tablettát szedni. Tehát ez az első hónapom, ezelőtt nem szedtem más fajtát...