Convulextől emelkedett TSH?

Tisztelt Doktornő/Doktor úr! Kisfiam 2 éves, 2012.02.15. óta Convulex 50mg/ml szirupot szed, beállított adagja 3-2-3 ml, 14 kg. Előzmény, 2X volt lázgörcse: 2011.09. Több mint 30 perces lázgörcs leszálló ágban39, 6 fokos láz miatt hűtőfürdő után 37, 4foknál, a mentők által adott gyógyszer kicsit kilazította, de nem szüntette meg a teljes görcsöt, a kisujjam fért az öklébe bele, a kórházban Diasephant, majd Seduxent kapott végül, az hatott csak. Koponya MR negatív, EEG-n típusos epilepsziás hullámok nincsenek, kis lassulás van, nem egyértelműen epilepszia az alap. Alva vizsgálták korából adódóan, ébresztéses próba, villogó fény volt. 6 hó múlva kontroll eeg lett volna, de nem bírtuk ki addig. 2012.02. itthon 2x lassult be, vesztette el a kapcsolatot velünk, de nem feszült be, kapott 2x 5mg Diasepamot. Kórházban bal oldali görcs lépett fel, szintén Seduxen hatott csak. Minden alkalommal magas (39 feletti) láz után hőemelkedésnél rohamozott, leszálló ágban. EEG ugyanaz, mint az előzőnél. Javasolták a Convulexet megelőzésnek, elfogadtuk. A legutóbbi kontroll gyógyszerszint ellenőrzéskor a normál érték feletti volt a TSH-ja (1 egésszel) . Telefonált egy doktornő, hogy innentől ¼ Euthyroxot kell szednie, menjünk be a receptért. A doktornővel nem találkoztunk, a fiamat nem látta, vizsgálat nem volt, csak az az 1 laboreredmény. Bizonytalan vagyok, hogy további vizsgálatok nélkül egy 2 éves gyereknek a 2. állandó gyógyszert kellene szednie? Más ok nem lehet az emelkedett TSH mögött? Kontroll, más vizsgálat nem kellene, hogy kizárjunk más betegséget? Pl. Jódhiányt? Nem lehet hogy kellene kontroll TSH-t nézni, hátha 1x-i alkalom volt? Növésben van, az számíthat? Beadom neki a gyógyszert, ha kell, mert az egészsége a legfontosabb, de szeretném a kiváltó okot biztosan tudni, nem csak a tünetet kezelni. Kevés húst eszik, most Marslakócskák multivitamint kap. Előre is megköszönve segítségét: egy aggódó anyuka

Legfrissebb cikkek a témában

Svábhegyi Gyógyintézet válasza neurológia témában

Tisztelt Kérdező!

A TSH szint emelkedésének pontos okát részletes hormonvizsgálatokkal

lehet igazolni. A Convulex szedése mellett jelentkező TSH szint emelkedés gyakoriságáról a gyermekneurológusuktud felvilágosítást adni.

Üdvözlettel:

dr. Székely Zsuzsanna

Svábhegyi Gyógyintézet

www.svabhegy.eu

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2012. június 05., 00:05; Megválaszolva: 2012. június 11., 19:58
Kérdések és válaszok: Neurológiai betegségek
Agydaganat?
Tisztelt Foorvos Ur! Velemenyet kernem. 1.5 eve eros fejfajasom volt, ekkor koponya CT es MR felvetel keszult, es mind a 2 negativ eredmennyel...
Lelet értékelése
Tisztelt DoktorÚr.! A bőrfeszülés és zsiborgás érzése még midnig fennáll, a testem több pontján. Arc, hátközép, bal láb, fejbőr.Neurologia...
Szédülés, imbolygás
Tisztelt Doktor Úr! A problémám kb egy hete jelentkezett, mikor éjszaka arra ébredtem, hogy megfordultam az ágyban és forgott a fejem pár...
Vascularis mailformatio
Tisztelt Doktor úr! Egyeb kivizsgálás miatt agyi MR készült 2019-ben,melynek során ezt a diagnózist kaptam: periventricularisan és subcortticalisan...
Erős Fejfájás
Üdvözlöm Tisztelt Doktrok Úr/DrNő! Reggel óta nagyon erősen fáj a fejem hátul a tarkóm felett jobboldalt! Ennyire még soha nem fájt a fejem mint...