Reumatoid artitisz

Véreredményemből többszöri vérvétel után is a RF.320-s értéket mutatott. a Reuma orvosom több vizsgálat/ mellkas rtg, kéz és láb izületi rtg./ után diagnosztizálta a fenti kórismét./Reumatoid artitiszt./ Beállitotta nálam a TREXAN 2, 5 mg. tabl.tEbből heti egysezr i alk..kell 3x1 sz bevenni a többi napokon Folsavat szedni Két hét után vérvételre küldött, itt küldöm a csillaggal jelölt eredményeket, Monocyta 9.60 % Ált.vvt.hgb tart.27, 4 pg, vvt.hgb.konc.312g/L GGT 101 U/l A C-Reaktiv protein jó- 2, 80mg/L összfehérje 71, 0g/lis jó! Főorvosnő Kérdezem? meddig célszerű ezen gyógyszert szedni,? Tudom támadja a májat,. A Hepatológus főorvos megvizsgált /Hepatitis B.C. viris nincs/ megengedte a bázis terápia beinditását. Rendszeres reumatológiai vizsg.-ra járok. Öntől már kérdeztem a RF. magas mivoltára, melyre Ön is megadta ezt a terápiás javaslatot, ha diagnosztizálnak! Most a saját megnyugtatásomra kérném, tájékoztasson ennek a gyógyszernek további jó ill. kevésbé jó májra veszélyes mivoltáról. PCP, -t nem regisztráltak nálam , az NEGATIV. Megköszönöm előre is a jó orvosi tanácsait. Tisztelettel és köszönettel

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Szamosi Szilvia válasza a rheumatoid arthritis témában

Tisztelt Kérdező! Ezt sajnos nem lehet teljességgel kiszámítani, hogy kinél jelentkezik májkárosító hatás a gyógyszerszedés alatt, így ezért is kötelező a vérvétel kezdetben havonta. Nyilvánvalóan vannak erre hajlamosító tényezők, pl. egyéb nem szteroid fájdalomcsillapítók szedése, alkoholfogyasztás, vírusfertőzés, illetve a methotrexate dózistól is függ a májkárosító hatás. Itt az Ön esetében a magas GGT még epekövességgel is összefügghet, de okozhatja a Trexan is. Követni kell azt az értéket, ha tovább emelkedik a gyógyszer szedése mmllett, akkor le kell azt állítani. Májvédő Legalon tablettát lehet még megpróbálni. Azt, hogy meddig is adjuk a Trexant, nehéz így megmondani, egyénre szabottan kell a kezelést végezni. Attól is függ, hogy milyen volt a rtg lelet, illetve az anti CCP érték!

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2010. augusztus 11., 20:40; Megválaszolva: 2010. augusztus 12., 22:31
Kérdések és válaszok: Mozgásszervi megbetegedések
Sacroileitis - Mire számíthatok?
Kb. 3 hónapja fennálló jobboldali deréktáji diszkomfort érzetem van. Nem fájdalom, inkább kellemetlen érzés, ami mozgásra jelentkezik, nyugalomban...
Könyök-alkar fájdalom
Tisztelt Doktornő! Pár hete fáj a karom. Főként a belső könyökhajlatba szúró érzés és onnan az alkar és felkar. Mozdulatokra. Emelésre. Van...
Kéz fájdalom
Tisztelt Doktornő! Körübelül 3 hete kezdődött, hogy a bal alkarom fenti középső részén nyilaló-lüktető közepesen erős fájdalom van. Nem...
Boka sérülés
Szép napot! December 29.én leestem a lépcsőről, magam alá fordult a bokám. A balesetiben megröntgenezték, azt mondták, hogy felső bokaszalag...
Térdprobléma
Tisztelt Doktor Úr / Doktornő! 38 éves nő vagyok. December eleje óta térdfájdalmam van, illetve idegentest érzésem. Voltam emiatt rtg-en (semmit...