Térdprobléma köszvény miatt lehet?

Tisztelt Doktor Úr! Férjem 58 éves, aktívan sportoló férfi. Térdét kétszer operálták porcleválással, a második műtét idén júniusban részleges szalagpótlásnak indult, de az orvos szerint annyira el van vékonyodva a porc, hogy ez nem volt lehetséges. A második műtét után gyorsan gyógyult, majd a szokásos gyógytorna időtartam kétszeresére járt, otthon is végezte a gyakorlatokat. Orvosa szerint meggyógyult, sportolhat. Már az első futball után kétszeresére dagadt a térde, újra pihenés, majd hyarulon injekció következett, ugyan ezt már a műtét előtt, 6 hónapja is kapta egyszer. 1 hónap szünet után újra próbálkozott, az eredmény ugyanez lett. 2 hete egyszerű járás közben a térde „beakadt”, mintha egy darab lenne benne. Csúnyán megdagadt, egy "táska" képződött rajta, és ez azóta is gyakran előfordul, de a jegelés, vagy az egyszerű vizes borogatás is lényegesen javít rajta. Visszament az operáló orvoshoz, aki köszvényre gyanakszik, elvégezték a vizsgálatot, a húgysava 350. Az orvos szerint ez nem súlyos, de köszvény, ugyanakkor a netről úgy tájékozódtam, hogy ez az érték nem kóros. Mivel enyhén emelkedett a cukra is, amelyet diétával tart karban, ha ehhez még a köszvénydiétát is hozzáadjuk, akkor gyakorlatilag betarthatatlanná válik. Érdemes valóban purin diétát is tartania? Jövő héten az orvos gyulladáscsökkentő injekciót fog adni a térdébe, ez nem elegendő? Vagy válasszunk másik orvost? Válaszát előre is köszönöm. Üdvözlettel: Kis Éva

Dr. Bogdán Aurél válasza térdpanasz témában

Vizsgálat nélkül és a korábbi dokumentációk ismerete nélkül nem tudok pontos választ adni. Én első körben húgysavszint csökkentő gyógyszert szednék, és kis mértékben csökkenteném a fehérje bevitelt. Természetesen porcerősítő szedését is folytatnám. Ha a térd panaszok 1-2 hónap alatt nem javulnak, illetve az Ön által leírt beakadás sem szűnik, akkor ismételt ízületi tükrözésre is sort kerítenék, egyrészt ha van valamilyen porcleválás, akkor megszüntethető, illetve a magas húgysavtartalmú ízületi folyadék kimosható. A gyógyszerek szedése mellett ezt követően már nem várható jelentős urát felhalmozódás. Az injekciót csak ezek után alkalmaznám, ha a korábbiak nem vezettek eredményre. A kezelőorvosukat csak akkor cseréljék le, ha nem elégedettek a hozzáállásával, vagy Önök szerint nem megfelelően kezeli a betegséget. Más orvos véleményét orvosváltás nélkül is kikérhetik.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2014. december 10., 10:46; Megválaszolva: 2014. december 14., 11:09
Kérdések és válaszok: Mozgásszervi megbetegedések
patella bipartita
Tisztelt Doktor Úr! Kisfiamat az iskolában térden rúgták. Sürgősségi osztályra mentünk 03-07-én. Bal oldalon patella bipartita ábrázolódást...
Térd probléma
Tisztelt Doktor Úr! Szeretnék tanácsot kérni. 26 éves vagyok, aktív, sportos alkat. Gyerekkorom óta sportolok, évekig gyorskorcsolyáztam (ekkor...
Térd és femur elváltozások
Tisztelt Doktor Úr! Véleményét szeretném kérni. Többször fordult már elő a bal térdem sérülése Gyerekkoromban a femur vondylus héj-szerű...
arthroscopia
Tisztelt Doktor úr! 2016.február 2-án autóbaleset miatt sérült ismét a bal térdem. (30 évvel ezelőtt kificamodott. 4 éve volt arthroscopiás...
térdfájdalom
Kedves Doktor úr, köszönöm a válaszát, és egyértelmű, hogy elmentem volna már önhöz, de sajnos az ország másik végén, Zalaegerszegen élek, és...