• Csipőforgó műtét után, szabade szedni proenzin 3-at?

        Legfrissebb cikkek a témában
         

        Kedves doktornő! 62 éves, nyugdíjas hölgy vagyok, és kb 12-14 éve szenvedek artritisz betegségben, sőt már a 3-ik stádiumba vagyok. volt már egy forgó műtétem is, de nem tudom milyen gyogyszerek, vagy kezelések azok, amelyek segíthetnek, legalabb a torzulás, gyulladások lassításában, csökkentésében. Milyen munkát szabad vállalnom, mitől tiltanak el? Mire kell nagyon ügyelnem? vane esetleg olyan krém, kenőcs vagy gyógyszer( pl. proenzint szedheteke a mutét végett, itt egy orvos azt ajánlotta, hogy ne szedjem, mert csontkinüvést okozhat a műtét helyére) vagy valamilyen kezelés? Továbbá ennek a betegségnek más mellékhatásai, esetleg más betegség okozoja lehete? hogyan lehet elkerulni egy esetleges ágyhoz kötöttséget? bénulást? Milyen mozgási, sportolási, fürdő kezelési lehetőségeim vannak? Előre is nagyon szépen köszönöm a választ

        Dr. Németh Ágnes válasza a arthritis témában

        Kedves Kérdező! Az első és legfontosabb dolog, hogy amennyiben arthritisze, azaz gyulladásos ízületi betegsége van, úgy az alapbetegség legyen megfelelően gyógyszerekkel kezelve. Nagyon fontos elkülöníteni egymástól a gyulladásos és kopásos betegségeket, ugyanis a kezelési lehetőségeik teljesen eltérnek egymástól. Ha panaszait kopásos, nem gyulladásos betegség okozza, akkor a kezelés más irányt kell, hogy vegyen. Az úgynevezett porcépítők betegtájékoztatóján sem szerepel az, hogy a protézis beültetésen átesettek nem alkalmazhatják, így ellenérvet nem látok a szedésére. Mozgásformákban mindenképpen olyan ajánlott, ami nem terheli az ízületeket. Ez lehet szobakerékpározás vagy úszás is.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Németh Ágnes, reumatológus
        Reumatológus Itt kérdezhet További orvosok

        Dr. Németh Ágnes

        Kérdés: 2012. február 17., 20:59; Megválaszolva: 2012. február 22., 10:54

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő. Alpha D3 1 mikrogramm lágy kapszulát szedek naponta 1-et.Ezt a reumatológus irta fel évekkel ezelőtt. Azt szeretném kérdezni,hogy ez D vitamin szempontjából mennyi NE-nek felel meg? Mert senki nem tudja itt átváltani ,illetve...
        Tisztelt Doktornő! Nyaki fájdalommal és gyakran jelentkező migrénnel fordultam orvoshoz. Elküldtek röntgenre, ahol a következő leletet kaptam. Nyaki borda nem ábrázolódott. A nyaki lordosis íve kissé csökkent, az alsó...
        T. doktornő. Csontritkulásom beindult és a reumatológs doktornő akit nagyon becsülök, mondhatni szeretek, felírta az Optirize tablettát. Biológus vagyok, voltam és gondoltam kicsit utánakotrok és találtam egy írást Szendi Gábor tollából,...
        Kedves Doktornő! Kérem értelmezze az alábbi CT leletet, hogy mit tartalmaz. A lumbalis lordosis íve és a corpusok magassága megtartott. A zárólemezek épek. Az utolsó korong laposabb, benne vacuum phenomen. Ebben a korongszintben bal oldali...
        A lumbalislordosis íve megtartott.Az L.V.csigolya1mm-dorsal felé mozdult. A csigolya testek magassága megtartott.A peremeken caudal felé fokozódó spondylosisra utaló perem megnyúlások láthatok.Jelzett jobbra konvex scoliosis van. A kis ízűletekben...
        Meg vagyok ilyedve van egy MR vizsgálatom . Az L.IV.discuson jelzett bal oldalon részleges anulus fibrosus szakadás jelét is mutató előboltosulás van .Az L.V. discus dehidrált, kissé laposabb, rajtakörkörös durazsákot modelláló előboltosulás...
        Szeretném kérni a 2 diagnosztikai vizsgálat (MRI és RTG) értelmezését, mivel hetek múlva jutok csak el reumatologus szakemberhez. Köszönöm szépen! Egyéb információ: szülés után tornával jól karbantartottam érzékeny gerincemet, de újra...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő Külföldön dolgozom és nagyon szeretek túrázni. Tavasszal két-három hónapig csaknem szobafogság alatt szinte semmit nem sportoltam, és (utólag már tudom) az izmok lefogytak a lábamról. Miután lehetett ismét menni,...
        Tisztelt Dr.nő! Én már egyszer szedtem ezt az un. HYAL JOINT kapszulát. Ahol szoktam vásárolni az a gyógyszertár megszünt.Elkezdtem szedni egy másik hasonló gyógyhatásu készitményt, de úgy vettem észre a fent említett HYAL JOINT termék...
        Kedves Doktor Úr! Évek óta szedek gyógyszert magas (vagyis inkább ingadozó) vérnyomásomra, ennek ellenére többször tapasztalok indokolatlan kiugrásokat. Az össze-vissza gyógyszerezésnek nem vagyok híve, szeretném megtalálni inkább az okát...