Krónikus mandulagyulladás, lepedékes nyelv

Tisztelt Doktornő/Doktor úr! December elején egy felfázás miatt Savulin nevű antibiotikumot szedtem. Közben nyelési nehézségeim lettek, gondoltam csak a gyógyszer mellékhatása. Mivel később sem szűnt felkerestem kollégáját. Kiderült, hogy krónikus mandulagyulladásom van, de ez a nyelési nehézségen kívül más panaszt nem okozott. Minden nap jártam ecsetelésre és kaptam antibiotikumot is újra. Most a kúra végén jelentkezett a lepedék a nyelvemen. Először csúnya zöldes, barnás volt. Erre is kaptam gyógyszert, Diflucan 150mg illetve itthonra gyógyszertári ecsetelőt is. Mostanra a nylevem inkább narancssárga színű, csak az első harmada normális, rózsaszín színű. Felülete olyan, mintha szőrös lenne. A hátsó harmadán inkább világos színű lepedék van. Mi lehet ennek az oka? Köszönöm a válaszát!

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Zaránd Rajmund válasza a Nyelv témában

Tisztelt Uram, A lepedék a nyelven általában a megváltozott táplálkozás miatt keletkezik, ugyanis a szaruréteg nem kopik eléggé. Teendőt nem igényel. Lassanként eltűnik, ha ismét rendesen eszik.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2021. január 04., 20:52; Megválaszolva: 2021. január 07., 08:34
Kérdések és válaszok: Fül-orr-gégészeti megbetegedések
Ciripelo hang
Tisztelt Doktor Ur! Estenként a bal fülembe ciripelo magad hangokat hallok válltakozva, tehat nem konstans vegig hanem egyszer szol aztan nem! Mi...
Orrdugulás
Kedves Doktor Úr! 5 és fél éves kisfiamnak októberben erős, sűrű sárgas orrfolyása volt, láza, egyéb problema nem volt. A szokásos módon...
Hólyag a torkomban
Tisztelt Doktor Úr! Folyamatosan visszatèrő torokfàjàsom volt december elejètől. Karàcsony előtt fehèr foltokkal, kaptam antibiotikumot. Azt...
Dobhàrtya fájdalom
Kedves Dr Úr! Tudni kell rolam hogy sok problema volt a fulemmel. Gyerekként a jobb fülem gyulladás miatt felszúrták, 2019 ben...