Fogíny

tisztelt! A következő a kérdésem. A lenti állkapcsomon a két első fogamnál az iny picit duzzadt és picit el is tudom mozditani a fogaimtó. Nem piros, normális a szine. Viszont van fogkő a fogaimon és mivel hormonális gondjaim vannak aggódom, valamint a bölcsességfogaim is nőnek egyszerre fent is és lent is. Ugye ez nem valamilyen daganat vagy komoly dolog. A másik kérdés, hogy okozhatja e az alsó fogak inyjének sérülését pl piritoskenyér vagy egyéb szaraz, kemény étel. Köszönöm! Üdvözlettel, Egyetemista

Legfrissebb cikkek a témában

WEBBeteg szakértő válasza fogíny témában

Kedves Egyetemista!

Daganata nagy valószínűséggel nincs. Azt tudnám javasolni, hogy keressen fel egy fogorvost és le kell szedetni a fogkövet, amitől az ínye is fog rendeződni. A bölcsességfog helyes növekedésesre, illetve hogy lesz-e elegendő hely az előtörésükre panorámaröntgen felvétel készítését javasolnék, ami alapján a fogorvos el tudja dönteni, hogy mi a teendő ezekkel a fogakkal. A kemény pirítós kenyér okozhat hámsérülést az ínyen.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
WEBBeteg szerkesztőség
Kérdés: 2010. október 12., 07:15; Megválaszolva: 2010. október 14., 10:22
Kérdések és válaszok: Fog- és szájbetegségek
Fogíny fájdalom
Kérdésem: Létezik e hogy a rosszul és szorosan felrakott fogpótlás, mely 3 évig fent volt. Okozhat e fogínybe ideggyulladást. És ennek az állandó...
Szájpadlás csomó
1-2 hónapja tapasztaltam először, hogy a szájpadlásom elülső részéből (kb.2cm a metszőfog mögött) egszercsak előbukkant egy 1-2mm méretű kis...
Fogínyfájdalom
Tisztelt Doktornő! Doktor Úr! Kb. másfél hónapja fogmosáskor erősen vérzik a fogínyem (felső frontfogak mögött) . Eleinte csak fogmosáskor...
Vadhús a fogínyen?
6 éves kislányomnál, hátul, a legutolsó foga mögött, egy kb. 5-7 mm hosszú, 3 mm vastag, vérrel telt vadhús szerű elváltozást találtam. A...
Fogínysorvadást okozhat reflux?
 Tisztelt Doktor Nő/Úr!  59 éves vagyok és  az alábbi gyógyszereket szedem: 1. Astrix - agyér probléma maitt, több mint 10 éve szedem 2....