Fogínysorvadást okozhat reflux?

 Tisztelt Doktor Nő/Úr!

 59 éves vagyok és  az alábbi gyógyszereket szedem:

1. Astrix - agyér probléma maitt, több mint 10 éve szedem

2. Refluxon - reflux betegségre, több mint 10 éve szedem (amíg szedem hat, ha    nem rövid ídő múlva újra beteg vagyok)

3. Tervalon - magas vérnyomás ellen, kb 4 évvel ezelőtt lettem magas vérnyomásos. (5-6 vérnyomáscsökkentőt próbáltam végig, míg ez bevált. Mindegyiktől köhögési rohamokat kaptam) .

4. Diaprel - cukoros vagyok, 2. csop., kb 3 évvel ezelőtt derült ki.

5. Telfast - egész évben jelentkező szénanátha, textil-, tartósítószer-, virágporallergia, több mint 30 éve

A fogínysorvadási problémám 3-4 éve jelentkezett. Szeríntem elsősorban Reflux betegségem okozta. Jól gondolom?

Mindig rendszeresen mostam fogat. Fogínyem soha nem fájt, kívéve az utolsó években.Lyukas fogaim betömve. A fogköveket korábban rendszertelenül szedettem le, most már évente.Eddig jó minőségű fogkrémeket használtam, mamár nem tehetem, mert az összjövedelmem 27000 Ft-ra csökkent és a fenti gyógyszereket is közgyógyra kapom.

Fogorvosom szerint a fogínysorvadásom már nem állítható meg. Csak lassítható, és ezt speciális fogkrémmel ill. szájvízzel érhetem el. Amíg tehettem, vettem is ezeket a drága szájápoló szereket. De nem használtak semmit! Jelenleg olcsóbb herbál jellegű fogkrémet és Fitorál szájöblítőt használok. Mondanom se kell, ezek sem használnak.

Eddig három fogamat vesztettem el, s jelenleg is 4 mozog. Van amelyiket a szentlélek tartja, van ami még viszonylag,, erősen,, áll.

Tényleg csak ennyit tehetek? Csak várjam, hogy mikor hullik ki az összes? Valószínüleg a fogam nagy része ki fog hullani?

Köszönöm szíves válaszát:             nagyi1951

Legfrissebb cikkek a témában

WEBBeteg szakértő válasza fogíny, ínysorvadás témában

Kedves Kérdező!

A fogínysorvadás mindig egy összetett folyamat eredménye. Befolyásolja a kor, az Ön betegségei pl: cukorbetegség, reflux, illetve az Astrix is hatással van az ínyvérzésre, az erekre. Ahogy a fogorvosa is mondta ezt visszafordítani már nem lehet, arra kell törekedni, hogy ne romoljon ez az állapot. Csontritkulás vizsgálatra kellene még elmennie, ahová beutalót a háziorvostól kaphat. Én a Parodontax fogkrémet tudnám ajánlani, de persze (ez pénztárca függő is) csodákat ettől sem kell várni. Sajnos nagy a valószínűsége, hogy azt a 4 mozgós fogát is el fogja veszíteni és utána célszerű lenne pótolni a hiányzó fogakat hiszen, ha nem tudja megfelelően megrágni az ételt az szintén kihatással lesz a cukrára és a refluxára is.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Dr. Galgóczi Natália, fogorvos
Kérdés: 2010. február 25., 11:46; Megválaszolva: 2010. február 25., 11:46
Kérdések és válaszok: Fog- és szájbetegségek
Fogíny fájdalom
Kérdésem: Létezik e hogy a rosszul és szorosan felrakott fogpótlás, mely 3 évig fent volt. Okozhat e fogínybe ideggyulladást. És ennek az állandó...
Szájpadlás csomó
1-2 hónapja tapasztaltam először, hogy a szájpadlásom elülső részéből (kb.2cm a metszőfog mögött) egszercsak előbukkant egy 1-2mm méretű kis...
Fogínyfájdalom
Tisztelt Doktornő! Doktor Úr! Kb. másfél hónapja fogmosáskor erősen vérzik a fogínyem (felső frontfogak mögött) . Eleinte csak fogmosáskor...
Fogíny
tisztelt! A következő a kérdésem. A lenti állkapcsomon a két első fogamnál az iny picit duzzadt és picit el is tudom mozditani a fogaimtó. Nem...
Vadhús a fogínyen?
6 éves kislányomnál, hátul, a legutolsó foga mögött, egy kb. 5-7 mm hosszú, 3 mm vastag, vérrel telt vadhús szerű elváltozást találtam. A...