Fogamzásgátló szedése során fellépő mellékhatások elmúlnak a tabletta szedésének abbahagyása után?

Több, mint egy éve kezdtem el szedni a fogamzásgátló tablettát. Először Yadine-t szedtem, de zavaró mellékhatások miatt (vizelettartási problémák, pecsételő vérzés) egy doboz után átváltottam a Yasminelle-re. Azonban most, egy év szedés után érezhetően elhíztam, narancsbőr jelent meg a combomon és a fenekemen, a bőröm elkezdett zsírosodni és a pattanásaim is újra előjöttek. Egyikre sem voltam ezelőtt hajlamos. Most abba szeretném hagyni mert érzékelem a libidóm csökkenését is és folyamatosan rossz a kedvem, fáj a fejem, a lábam, a szívem. Nem szeretnék kockáztatni. Arra vagyok kíváncsi, hogy a tünetek jellege alapján következtethetek-e arra, hogy kizárólag a tabletta az okozójuk? Természetesen a szívfájdalmaim miatt orvoshoz fogok fordulni, de lehetséges, hogy minden tünetemet a tabletta idézte elő? (A családomban több példa is volt szívrohamra, rákos hajlamra. Én eddig még nem vizsgáltattam ki ezen problémákat komolyabban mert nem fájt a szívem, se a végtagjaim.) Ha abbahagyom a szedését, a narancsbőr és a pattanások el fognak tűnni?

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Pétervári László válasza fogamzásgátló témában

Elvileg a fogamzásgátló tablettától 1-2 kg testsúly növekedés alakul ki, a víz visszatartása miatt.Ennél nagyobb testsúly növekedés nem a tablettától van, a többi tünet lehet mellékhatása.

A pattanásokra kedvező a fogamzásgátló.

Mindenképpen javasolt szakorvosi vizsgálata, belgyógyászati és nőgyógyászati.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2012. augusztus 17., 21:48; Megválaszolva: 2012. augusztus 21., 23:06
Kérdések és válaszok: Fogamzásgátlás
Fogamzásgátlás használata
Tisztelt Doktor Úr! 3 éve szedem ugyanazon fogamzásgátló gyógyszert (Mirabella 75 mikrogramm/20 mikrogramm) és ez idő alatt semmilyen problémám...
Lehetek terhes?
Márciusban kimaradt a teljes menstruációm ciszta miatt. A nőgyógyászom Jangee nevű fogamzásgátlót írt fel amit a 8.napon szedtem be miután késett...
Gyógyszer mellett előbb jött meg
Szép napot. Gyógyszert szedek fél éve (Zoely) általában a 28-30.nap a cilkus. Előző hónapban 02.28-03.03ig volt vérzésem. De 03.13-03.16ig is...
Fogamzásgátlás mellett...
Üdvözlöm! Az iránt szeretnék érdeklődni Öntől hogy most már lassan 6 éve fogamzásgátló tablettát szedek (Dienille) és szeretnék a...