Striák a háton

Tisztelt Weborvos! Lányom, 14 éves és kb.1 éve a hátán striák alakultak ki. Nagyon sok kb 10 cm hosszú és 2-5 mm széles, a gerincoszlopra merőlegesen elhelyezkedő stria. Esztétikailag nagyon zavarja a lányomat (nyáron zárt fürdőruhát visel) Én pedig aggódom, hogy mi állhat ennek a hátterében. (165 cm magas és 71 kg a súlya.) Tanácsot szeretnék kérni, hogy kihez forduljunk ezzel a problémával, esetleg tud e ajánlani valakit. Köszönettel, gtxman

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Felszeghy Enikő válasza stria témában

Kedves Kérdező!

A striák az esetek többségében a bőr "feszülése" következtében alakulnak ki, vagy a lerakódó zsírszövet szaporodásának megfelelően, általában a hason, csípőn, mellek körül, hosszanti irányban, vagy a hirtelen hosszbeli növekedés következtében a hátom, vízszintesen. Természetesen hormonális eltérés is lehet a háttérben, de ez inkább a hasra korlátozódó kifejezett elhízás hátterében álló Cushing kór miatt lehetséges. A tapasztalatom, hogy az Ön által említett elváltozás jó indulatú, kezdetben élénk vörös, később 2-3 éven belül halvány, gyöngyházfényű csík. Gyógymódja nincs, eltüntetésére a napozás a lehetőség, krém egyértelműen nem segít. A leírtakat gyermekendokrinológus (én is az vagyok) erősítheti vagy zárhatja ki, ha látja is az elváltozást.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Dr. Felszeghy Enikő
Dr. Felszeghy Enikő gyermekgyógyász-endokrinológus-diabetológus
Kérdés: 2010. szeptember 15., 10:29; Megválaszolva: 2010. szeptember 16., 20:53
Kérdések és válaszok: Endokrin betegségek
Megnövekedett pajzsmirigy
Tüdő CT vizsgálatom alkalmával pajzsmirigy megnagyobbodásra derült fény. A lelet leírása: a pajzsmirigy bal lebenye jelentősen megnagyobbodott...
Normális vércukor mellett is lehet...
Üdv! Pár napja voltam cukorterhelésen , és azóta 1-2 óra elteltével étkezés után nagyon éhes leszek, illetve úgy érzem , ha nem eszek akkor...
Pajzsmirigy,nyirok csomók
Kedves Doktor Úr! Kicsi szorító érzést éreztem a nyakamban és az éreztem,hogy kicsit fájnak a nyák mirigyeim és a fül alatt. Voltam fül orr...
Szputnyik - Hashimoto
Tisztelt Doktornő! Hashimotóm van, Letroxot szedek (felet a 25 mg-ból) . Április 9-én Szputnyik oltást kaptam, a háziorvosom engedélyével. Kis lázam...