• Hogyan tovább?

        Legfrissebb cikkek a témában
         

        Tisztelt Doktor Nő/Úr! Pajzsmirigy betegség (alulműködés) valamint IR kapcsán szeretnék tanácsot kérni. 2015 tavaszán derült ki a pajzsmirigy alulműködésem, elkezdtem szedni a Letrox tablettát, 50 mikrogrammot. Mivel a tsh érték nem ment le a megfelelő mértékben (t3, t4-et nem is néztek, csak nagyon ritkán), így folyamatosan emelték a gyógyszer adagom. Idén tavasszal 100 mikrogrammot szedtem, amikor úgy döntöttem, orvost váltok, ugyanis a panaszaim nem szűntek és nem szűnnek továbbra sem. A legnagyobb problémám a libidóm teljes lecsökkenése. Emellett a súlyom ingadozik, néha feljön 3 kg, néha lemegy, a hajam hullik (159 cm, 52, 7 kg, heti 3x1, 5 órát edzek). Úgy érzem, az idegrendszerem is nagyon gyenge, hirtelen fel tudom húzni magam. A munkában zavar, hogy nehezen értek meg dolgokat, memóriazavarral is küzdök, nem emlékszem dolgokra, néha úgy érzem, elbutulok. (irodai munka) Tavasszal az új orvosom tanácsára a Letrox adagom 125 mikrogramm lett (ekkor a TSH 0, 839 volt). IR gyanú miatt lassan felszívódó szénhidrátot javasolt, 120-140 gramm körüli szénhidrátbevitel / nap -ra. Több, mint 3 éve kerülöm a fehér lisztet és finomított cukrokat, ezt jeleztem is neki.Kérte, hogy a jódot kerüljem, valamint azt is, hogy a következő kontrollra egy cukorterhelés + inzulin vizsgálati eredménnyel érkezzek. A Letrox hatására a tsh szintem 0, 011 lett, szabad T3: 5, 79, szabad T4: 25, 44. Az inzulin terhelés képét csatolom. Mikor újabb kontrollra mentem, a doktor úr megállapította, hogy T3 pótlási igény merülhet fel, illetve hogy hypothyreoidnak tűnök a labor ellenére is. Reverz T3 meghatározást javasolt, ennek az értéke 0, 36 ng/ml lett. (Ezzel egyidejűleg nem kért sima T3-at, illetve a T3 kezelés megkezdése előtti szükséges labor vizsgálatok sem történtek) Felírt nekem Thybon tablettát (10 mikrogrammot), illetve 1X500 mg Metfogammát. A Metfogammát elkezdtem szedni, de nagyon nem változott tőle semmi. A Thybon tablettát egyelőre nem kezdtem szedni. Próbáltam a témában kutakodni, de nagyon tanácstalan lettem. Azt is olvastam, hogy a Letrox a legrosszabb pajzsmirigy gyógyszer és hogy okozhat ez is (vagy csak a T4 hormon? ) libidócsökkenést? Nem tudom, hogy mi az ami a panaszaim csökkenésében segíthetne, hogy merre induljak tovább. Köszönöm szépen válaszát!

        Dr. Ujj Zsófia Ágnes válasza a pajzsmirigy-alulműködés, IR témában

        Kedves Kérdező! Ha a tsh a normál érték alatt van letrox szedés mellett az azt jelenti, hogy az adott dózis kicsit több mint kellene. Ilyenkor csökkenteni érdemes 12.5 ug-al a szintjét általában és hat hét múlva újra nézni. Nekem a Thybon szedésével sajnos nincs tapasztalatom. Akinek nehezen áll be a letrox, vagy panaszos inkább Synthroxine szedését javasoljuk. Elméletileg ha a tsh normál tartományban van, akkor a tüneteket nem a pajzsmirigy okozza. Érdemes még vas szintet is nézni. De lehet a Syntroxine mellett is dönteni. Ez drágább mint a LEtrox, de stabilabb és jobban tolerálják a szedését a betegek is. Az IR-el kapcsolatban, ez egy hosszútávú folyamat, ha egyszer kimutatható, akkor nem változik, ha aktuálisan nézzük a glükóz és inzulin szintet, akkor éppen lehet hogy jó lesz, de az állapot akkor is fennáll. Diétát mindig tartani kell. A merckformin ami egy nagyon jó gyógyszer, nem szabad csodát várni. Hosszú távon - jól tartott diéta mellett! - segíti a fogyást, mert rontja a cukor felszívódását. De magában nem használ. Illetve pl a policisztás ovárium esetén ami gyakran társul, javítja a panaszokat. A libidócsökkenést úgy érdemes értelmezni, ha beáll a tsh és a diéta rendezett, akkor kell értékelni. Ha akkor is fennáll, érdemes endokrinológusát kérdeznie.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Kérdés: 2018. december 09., 16:47; Megválaszolva: 2018. december 19., 10:24

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt DoktorNő. Kicsit hosszú lesz az én esetem. Idén le kellett állítani a Cymbalta antidepresszáns kezelést (pánik/szorongásos betegség miatt) mert állandó kifulladás érzésem volt,fokozottan izzadtam, kb. 1.5 óránként át kellett...
        Tisztelt Doktor úr! Pajzsmirigygöböt diagnoztizáltak nálam 3at is.A szövettani eredmény szerint strúma.Az egyik göb közel 3cm-es,és a kezelőorvos szerint ha tovább nől műteni kell.Aztszeretném kérdezni,hogy lehet e a göböket...
        Tisztelt Cím! Segítségét szeretném kérni abban, hogy magas TSH (5,6) és magas antiTPO (>1300) esetén szedhető-e az astragalus kínai csűdfű? Milyen hatásai lehetnek? Fitoterapeuta ajánlotta a gyulladás...
        szeretném megkérdezni hogy pajzs vérvételeim közül/tsh,t3,t4,anti tpo/közül a t4 emelkedett kicsit.10.Évek ota.nem változott egyik sem.Göbök vannak ami nöl.Most 3év alatt 4mm nöt.Hizásom van,de nagyon lassu folyamatban.11kb 2-3 év...
        Kedves Doktornő! Szept 20 volt egy vérvételem. Abban emelkedett (6,5)tsh lett de a T4 13.6 volt.(határon belül) Utánna kiderült h terhes vagyok. Most vagyok 6 hetes terhes. Csináltattam pajzsmirigy labort, melynek eredménye tsh 6.79 (0.3-5.3 ig,...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő!Basedow-s betegként milyen c-vitamint tudna ajánlani jószívvel? Pld a Jutavit retard kész rémálom volt,7-8 alkalommal is pisiltem éjjel.A Szent-Györgyi gyomorégést okozott.A Novo c liposzómás semmi negatívumot nem...
        Tisztelt dr úr /dr nő! 2002 -ben teljes pajzsmirigy eltávolításom volt. Azóta L-thyroxin gyógyszert szedek, rendszeres kontroll mellett. 2019.07.30 labor érték, gyógyszer125 µg TSH 6,162* szabad T4 16,27* szabad T3 4,4 A TSH és T4 magas a labor...
        Tisztelt Doktornő! Kérdéssel, tanácsért fordulok önhöz.2002 óta pajzsmirigy alul működésem van. Letrox 50 mg-ot szedtem rá,terhességeim idején nagyobb dózist, aztán volt egy nagyobb mértékű fogyásom (sikeres diétának köszönhetően)...
        Tisztelt doktornő! Korábban Basedow-t igazoltak nalam .akkor is túlsúlyom volt..eg grammot sem fogytam csak más jellemző tünettekkel mentem orvoshoz.őleg a szapora pulzus és a tremot miatt.kaptam Metothyrint...igaz nem diétaztam de híztam .....az...
        Jó napot Doktor Úr/Nő! 23 éves vagyok, 72kg és ez a pajzsmirígy laborvizsgálat a délutáni órákban lett elvégezve tudna nekem segíteni, hogy ez mit jelent? Mert akárhány oldalt néztem meg, mindenhol más volt a normál érték. Válaszát...