Mi a teendő a jóindulatú májdaganattal?

Tisztelt webbeteg orvosa! Egy rutin vérvételnél a Gamma GT értékem 35U/L volt. Az ultrahang ezután a Hepar bal lebenyében 40mm-es gócót talált. (Adenoma vagy FNH) . Ezután a CT szintén a bal lebeny 2-3 segmentumnak megfelelően 40mm-es hypodenzebb képlet van, mely a korai arteriás fázisban kissé inhomogénen halmozza a kontrasztanyagot, a parenchymás fázisban már izodenz a normál májálománnyal. Vélemény: Májadenoma. Tüneteim, panaszaim nincsenek, (a húgomnak is májnagyobbodása van) . Fájdalomcsillapítókat ritkán szedek, és fogamzásgátlót is már 4 éve nem használok.. Az étrendem vegyes, mindent megeszek. A Gasztroenteorológus csak azt mondta, hogy ne szedjek fogamzásgátlót, és 3 hónap mulva ismét ultrhang kontroll. Szeretném megkérdezni, hogy mi okozhatta ezt? Valóban a fogamzásgátló mellékhatása, vagy Genetikai gond? Mi az az Adenoma susp., kell-e műteni, vagy felszívódik? Kell-e valamit változtatni az életmódomban, étrendemben? Köszönettel: agi73

WEBBeteg Szakértő válasza májdaganat témában

Tisztelt Kérdező4

Az ok nem fog kiderülni, hogy miért alakult ki, de az előfordulás esélyét a fogamzásgátló növeli. A 4 cenntiméter pont a határ közelében van. Abban az esetben, ha nem csökken a mérete és kedvező az elhelyezkedése a műtéti eltávolítása szóba jön. Az életvitelén nem kell változtatni, gondozás szükséges.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2010. december 21., 10:22 ;Megválaszolva: 2010. december 22., 21:09
Kérdések és válaszok: Emésztőrendszeri megbetegedések
Májdaganat
Diagnosztizált májdaganat esetében, (előrehaladottságát sajnos még ne tudjuk) valóban nem lehet e semmilyen kezelést alkalmazni a sárgaság...
Mi lehet ez?
2011.11.16-án csípőfájdalom miatt uh-vizsgálaton voltam. A leletem a következő: Amáj nem nagyobb, bal lebenyének alsó felszínéből kidomborodva...
Belgyógyászati problémák
Üdv. Diagnózisaim: Reflux betegség,Diótörő szindróma,AMS-szindróma,M Crohn illetve kérdéses Colitis. Előre is bocsánat,hosszú lesz a szöveg....
Milgamma okozhat-e menstruáció...
Jó napot! Segítséget szeretnék kérni. 3 hete szedek Milgammát, napi 3 tablettát kézfájdalomra. Mindig pontosan jött meg a menstruációm, ebben a...
érzészavar
Tisztelt Webdoktor! Amikor azt tanácsolta konzultáljak orvossal gondolom a háziorvosomra célzott de én őbenne sajnos nemigazán bízom meg...Máshoz meg...