Antibiotikum szedése közben Clostridifum difficcile előjött vsz.

Tisztelt Doktor Úr! Tegnap óta szedem az Azibiot nevű antibiotikumot tehát összesen kettőt szedtem be eddig és mára már hasfájás, haspuffadás hasmenésem lett többször is, gondolom megint előjött ez a Clostridium Dificile, ja és persze előtte be szedtem a Pantoprazol 40 savlekötőt is, mert anélkül nem merek ilyen erős gyógyszereket beszedni, mivel refluxos vagyok. Nagyon izgulok, nem fog kilyukadni a bél ilyenkor? Kérdésem az lenne, hogy akkor hagyjam abba ezt az antibiotikumot és akkor rendeződik a fertőzés, vagy mitévő legyek? Eddig az antibiotikumoktól még nem volt ilyen bajom, legtöbbször a protonpumpa nagy adagbani szedésétől jött legelőször elő tavaly, de nem igazán tudtam kikezelni, mivel a Kliont nem tudtam beszedni az erős mellékhatások miatt. Akkor addig amíg nem írtom ki, akkor mindig elő fog jönni antibiotikum szedésénél? A pro- és prebiotikumoktól vissza fog állni a normál bélflórám? Válaszát előre is köszönöm: K.Ildikó

Dr. Pászthory Erzsébet válasza clostridium témában

Kedves Ildikó!

Minden antibiotikum szedése esetén fennáll a veszélye a bélbaktérium-flóra károsodásának. Ezért érdemes az antibiotikum kúra mellett és utána probiotikumokat szedni. Én azt javasolnám, hogy szedjen ilyen készítményt, minimalisan 10 napig.

Ha jól értem, Önnek már volt Clostridium-fertőzése? Ebben az esetben fokozott óvatossággal kell az antibiotikum-kezelést végezni.

A részleteket illetően javaslom, egyeztessen a háziorvosával, mert valószínűleg ő látta a korábbi leletet.

A proton-blokkoló szedésnek ebből a szempontból nincs jelentősége.

Jobbulást kívánok!

dr Pászthory Erzsébet

gastroenterologus, háziorvos

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Dr. Pászthory Erzsébet
Dr. Pászthory Erzsébet gasztroenterológus, háziorvos, belgyógyász szakorvos
Kérdés: 2013. január 19., 17:42 ;Megválaszolva: 2013. január 24., 08:53
Kérdések és válaszok: Emésztőrendszeri megbetegedések
Normix után Clostridium difficile
Tisztelt Doktor Úr! Bal oldali alhasi fájdalmakra gasztroenterológus Normixot írt fel. Beszedtem, mellé szedtem probiotikumot is. Hat napig kellett...
hasmenés műtét után
T.Doktor Úr! Megfogadtam a tanácsát és elmentem az SBO-ra.Sajnos pozitív lett a Clostridium gyorteszt. Ennek fényében a 3x2 Klion és mellette az...
Clostridium
Már két hete, hogy nem vagyok, feszül a hasam, egyfolytában émelygek. Múlt héten kiderült székletvizsgálat alapján, hogy clostridiumos fertőzésem...
Széklet kérdés
Tisztelt Doktornő! 2022 nyarán a hasi uh jelezte, hogy zsírmájam van. Októberben kovidos lettem, csatolom az akkori vérképem. Azóta fogytam 5 kg ot...
Kellemetlen érzet a lágyékhajlatban
Tisztelt Doktor Úr! Köszönöm korábbi válaszát. Az érdekelne még engem, hogy szorongáson, mozgásszervi, idegrendszeri okon kívül okozhat-e...