Silegon májvédő

Tisztelt Doktor Úr! Kérdésem az, hogy epeműtét után (2001) lehet e szedni silegont? Illetve, hogy ez valóban májvédő vitamin e? Szedését a gyakori hasmenés miatt kezdeném el szedni. Ön szerint van e értelme a silegon szedésének, illetőleg megszüntetné e a gyakori sárgás színű néha nyákos hasmenésemet? Válaszát előre is köszönöm. Tisztelettel: Henrietta

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Csuth Ágnes válasza a epeműtét témában

Kedves Henrietta! Érdemes Silegont szedni. Májvédő hatása igazolt, de ez valójában nem vitamin, hanem gyógynövény-származék. A hasmenésre nincs hatással. A májsejtek védelme érdekében viszont érdemes szedni. A műtét után az epe folyamatosan csorog a nyombélbe, így magasabb zsírtartalmú étkezés esetén a zsírok nem teljesen emésztődnek meg, haspuffadást, hasmenést okozva. Javaslom epekímélő diéta tartását, gyakori kis étkezést, étkezésekhez enzimkészítmény, pl. Mezym Forte szedését.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2011. november 05., 13:30; Megválaszolva: 2011. november 05., 16:59
Kérdések és válaszok: Emésztőrendszeri megbetegedések
Emésztőrendszer probléma
Tisztelt doktor nő! Szeretnék érdeklődni egy egészségügyi problémám végett, az általam elfogyasztott étel átmegy rajtam, folyamatosan híg a...
Emésztési zavarok.
Tisztelt doktor úr. Több éve vannak emésztési zavarok ( puffadás,terhelő érzés,) a duspatalint szedem már egy jó féléve ,egy hangyányit jobb is...
Végbél tájékán furcsa erzes
Tisztelt Doktor Úr! Egy hete székrekedésem volt. Székletben vért nem láttam, csak keményebb volt az átlagostól. Utána olyan érzésem volt, mintha...
Gyomor helyreállítása.
Üdvözlöm! Rengeteg fűszer, főleg Cayenne bors okozta gyomor nyálkahártya felmaródást, hogyan lehet visszafordítani? És alkalmazható e a...
Vélemény kérés
Üdv! Gyomorkapszulás vizsgálatom volt, melyből kiderült apróbb fekélyek látszódnak a vékonybél végén. Kaptam egy gyomorsav lekötőt, ami a...