Fogamzásgátló tabletta hatása

Kedves Doktor Úr! A közelmúltban elkaptam a Calicivírust, a héten több nap is volt hasmenésem. Különösen két nap volt nagyon erősen. Úgy tudom ebben az esetben előfordulhat, hogy a fogamzásgátló tabletta hatása csökkenhet. Sajnos a két nap egyikén biztos vagyok benne, hogy a bevett tablettát kihánytam. Mindenképpen szükséges kiegészítő fogamzásgátlás (pl. gumióvszer) használata, hogy elkerüljünk egy nem kívánt terhességet? A Symicia nevű gyógyszert használom, és a 21 tablettából a 11-nél jártam mikor beteg lettem. Válaszát köszönöm!

Legfrissebb cikkek a témában
    Nincs találat!

Dr. Pétervári László válasza Egyéb témában

Ha a tabletta bevételét követő 3-4 órában hány, vagy súlyos hasmenése van, fennáll annak a veszélye, hogy a hatóanyag nem szívódik fel teljes mértékben a szervezetbe. Ez a helyzet hasonló ahhoz, mint amikor elfelejtett bevenni egy tablettát. Hányást vagy hasmenést követően vegyen be egy újabb tablettát egy tartalék csomagból, amilyen hamar lehetséges. Ha lehetséges, ezt a normális tablettaszedéshez képest 12 órán belül vegye be. Ha 24 órán túl is lehetséges a fogamzásgátló hiány, akkor kiegészítő védekezés alkalmazására van szükség.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2016. január 23., 23:26; Megválaszolva: 2016. január 24., 16:23
Kérdések és válaszok: Egyéb
Lehet baja?
Tisztelt doktor/doktor nő! Sajnos az történt, hogy Szeptember 19-23. menstruáltam és valahogy bennem maradt egy tampon, nem éreztem semmit és a...
Császármetszés utáni menzesz
Tisztelt Doktor Úr! Tavaly novemberben szültem császármetszéssel, február közepéig szoptattam. A menzeszem januárban már megjött és egészen...
vizes folyás
Kedves Doktor Úr! Soha nem szültem és egészséges életmódot folytatok. Tavalyi leletemen ez van: tátongó méhszáj, portio folytatásában...
Ez mit jelezhet? Terhesség...
Tisztelt Doktor Úr! Azzal a panasszal/kérdéssel fordulnék Önhöz, hogy 4.napja késik a menstruációm, 3 pozitív tesztem van, a tegnapi a legerősebb....
A ciklus és a lencse
Tisztelt Doktor Úr! Véleményét és segítségét szeretném kérni a következő esettel kapcsolatban. A korábban rendszeres menstruációs vérzésem...