Fogamzásgátló-vérzés?

A következő problémával fordulok Önhöz: 24 éves vagyok, évek óta, megszakítás nélkül szedek fogamzásgátló tablettát. Jelenleg 6 hónapja Mistral nevűt. Előző hónapban felfázására kaptam antibiotikumot (MONURAL 3 g granulátum) , ami ha jól tudom helyben hat, nem közömbösíti a fogamzásgátló hatékonyságát. A biztonság kedvéért utána nem voltunk együtt a párommal. Aztán abban a hónapban mégis furcsa volt, mert a menseszem rövidebb, kicsit kevesebb is, de színre ugyanolyan volt, mint eddig és pontosan jött meg. (Eddig 4 napig szokott tartani, most 3 napig tartott.) A pms tünetek megvoltak előtte, majd elmúltak a menstruációval. A tablettamentes napokban volt, hogy 1-2 nap reggel, a havi meg jöttével párhuzamosan, lágyabb volt a székletem reggelente (1x-2x mentem azokon a napokon reggelente wc-re) . Az új levélnél is volt, amit szerdán kezdtem el szedni, hogy reggel lágyabb volt, de nem vizes, nem híg. Kb. a gyógyszer bevétele után 10 órával, vagy többel. A mai napon reggel kissé rossz volt a gyomrom, eléggé meg is ijedtem. Kérem segítsen, van okom aggodalomra? Köszönöm előre is!

Legfrissebb cikkek a témában
    Nincs találat!

Dr. Pétervári László válasza Egyéb témában

A szedett készítménynél ritka mellékhatásként jelentkezhet hasmenés.

A tabletta mentes napokban jelentkező hasmenés nem függ össze a fogamzásgátló szedésével. A tabletta bevételét követő 3-4 órában jelentkezne a székelési probléma akkor a felszívódásának zavaráról kellene beszélni, kiegészítő védekezésre lenne szükség.

A menstruáció alatti hasmenést a magas prosztaglandin szint okozza. Megfelelő étkezéssel és gyógyszerrel enyhíteni lehet a tünetet.

A prosztaglandinok hatással vannak a vérnyomásra, az izmok feszültségi állapotára, az anyagcserére és a női ciklusra. A menstruáció alatt a méh és a bél összehúzódását, a fájdalmas menstruációt, és a görcsös menstruációt a magas porosztaglandin szint okozhatják. Hogyan előzhető meg a hasmenés? A menstruáció alatti hasmenés megelőzhető hasmenés elleni gyógyszerrel, melynek szedését egy - két nappal hamarabb ajánlott elkezdeni. A nem szteroid gyulladáscsökkentők, enyhítik a menstruációs fájdalmat, és a PMS (premenstruációs szindróma) fájdalmait. Ajánlott a fogyasztása a probiotikumokban gazdag ételeknek (pl. joghurt) , és a rostokban gazdag ételeknek a széklet tömörítése érdekében. Sok folyadékot kell inni a kiszáradás elkerülése végett. Kerülendő a koffein és a gyorsételek bevitele, mert ezek is fokozzák a bélmozgást. Ha a széklet véres és erős hasi fájdalom lép fel, ajánlott az orvost felkeresni, mert más probléma is állhat a panaszok mögött

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2016. január 03., 12:40; Megválaszolva: 2016. január 03., 21:55
Kérdések és válaszok: Egyéb
Lehet baja?
Tisztelt doktor/doktor nő! Sajnos az történt, hogy Szeptember 19-23. menstruáltam és valahogy bennem maradt egy tampon, nem éreztem semmit és a...
Császármetszés utáni menzesz
Tisztelt Doktor Úr! Tavaly novemberben szültem császármetszéssel, február közepéig szoptattam. A menzeszem januárban már megjött és egészen...
vizes folyás
Kedves Doktor Úr! Soha nem szültem és egészséges életmódot folytatok. Tavalyi leletemen ez van: tátongó méhszáj, portio folytatásában...
Ez mit jelezhet? Terhesség...
Tisztelt Doktor Úr! Azzal a panasszal/kérdéssel fordulnék Önhöz, hogy 4.napja késik a menstruációm, 3 pozitív tesztem van, a tegnapi a legerősebb....
A ciklus és a lencse
Tisztelt Doktor Úr! Véleményét és segítségét szeretném kérni a következő esettel kapcsolatban. A korábban rendszeres menstruációs vérzésem...