Alacsony progeszteron

Tisztelt Doktor úr! Antidepresszáns szedése miatt felborult a hormonháztartásom, menstruációm.20 kg-ot híztam kevesebb mint 1 év alatt. Pcos nincs az orvos szerint, viszont alacsony a progeszteron szintem és képtelen vagyok visszafogyni az eredeti súlyomra.természetes gyógymódok sem segítenek. 65 kg voltam, most 85. Fogamzásgátló segíthet a fogyásban, helyre állítja az ösztrogén/progeszteton egyensúlyt? A menstruáció előtti barnázás is megszűnne tőle?

Legfrissebb cikkek a témában
    Nincs találat!

Dr. Pétervári László válasza Egyéb témában

Az antidepresszáns hatással van a hormonális működésre.

Fogamzásgátló szedése a menstruáció rendezésére is alkalmas.

A testsúly növekedése ilyen fokban az kivizsgálást igényel bár ismert az antideperesszánsok hízást okozó mellékhatása. A gyógyszer egyik kevésbé emlegetett mellékhatása a hízás. Az antidepresszánsokat szedő fórumozók körében igen gyakori téma, hogy mennyire zavarják őket a plusz kilók. Ritka esetekben akár a fordítottja is történhet, azaz fogynak.

Az egyik gond, hogy nem lehet pontosan tudni, a súlygyarapodásból mennyi tudható be a gyógyszernek, és mennyi a rendszertelen evésnek vagy a túlevésnek. Egyes tanulmányok szerint az antidepresszánsok hosszú távú használata növeli a hízás kockázatát és ezzel együtt az olyan betegségek rizikóját is, mint a 2-es típusú diabétesz vagy a magas vérnyomás. Az új gyógyszereket már úgy tervezik, hogy igen kevés mellékhatásuk legyen.

A problémát beszélje meg kezelő orvosával.aki felírta az antidepressánst.

Szükség esetén endokrinológus belgyógyász felkeresése is szóba jön.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2015. december 28., 20:58; Megválaszolva: 2015. december 28., 23:22
Kérdések és válaszok: Egyéb
Lehet baja?
Tisztelt doktor/doktor nő! Sajnos az történt, hogy Szeptember 19-23. menstruáltam és valahogy bennem maradt egy tampon, nem éreztem semmit és a...
Császármetszés utáni menzesz
Tisztelt Doktor Úr! Tavaly novemberben szültem császármetszéssel, február közepéig szoptattam. A menzeszem januárban már megjött és egészen...
vizes folyás
Kedves Doktor Úr! Soha nem szültem és egészséges életmódot folytatok. Tavalyi leletemen ez van: tátongó méhszáj, portio folytatásában...
Ez mit jelezhet? Terhesség...
Tisztelt Doktor Úr! Azzal a panasszal/kérdéssel fordulnék Önhöz, hogy 4.napja késik a menstruációm, 3 pozitív tesztem van, a tegnapi a legerősebb....
A ciklus és a lencse
Tisztelt Doktor Úr! Véleményét és segítségét szeretném kérni a következő esettel kapcsolatban. A korábban rendszeres menstruációs vérzésem...