Levoser spirál

Tisztelt Dr. Pétervári László! Szeretnék érdeklődni, hogy 09.21-én helyezte fel a nőgyógyászom a Levoser spirált. Már a felhelyezése is fájdalommal járt. Azon a napon elég erős volt a vérzésem és görcsölt a hasam a derekam.Felhelyezés után Ultrahangal ellenőrizte hogy a helyén e van a spirál. Második napon csökkent a vérzés de fájdalom ugyanugy volt.3dik napon felhívtam a nőgyógyászom aki azt mondta hogy egyenlőre annyit tanácsol hogy vegyek be fájdalomcsillapítót. Azóta eltelt 5nap de még mindig fáj a hasam, derekam rossz a közérzetem és lüktető érzést érzek a a hasamaljában, pecsételő vérzésem van. A nőgyógyászom a jővőhéten tud csak fogadni így az lenne a kérdésem, hogy mitől lehetnek ezek a tünetek? Vetessem esetleg le? (Nagyon aggasztanak ezek a tünetek) Mik a tapasztalatok a Levoser spirállal kapcsolatban, mert sajnos a neten sem találok róla szinte semmit. Az orvosom azt mondta, hogy várható hogy el fog maradni a menszeszem a spirál használatától.Normális az ha egy nő nem menstruál nem lehet ebből baj? Válaszát előre is köszönöm!

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Pétervári László válasza Egyéb témában

A felhelyezés gondolom a menstruáció alatt történt, az ultrahang vizsgálat alapján megfelelő helyen van a spirál. A leírt panaszokat okozhatja gyulladás is.Ennek vizsgálata szükséges, mielőbb gyógyszeres kezelés jön szóba.

A gyógyszert leadó méhen belüli eszköznek lehetnek mellékhatásai is.

Mellékhatások leggyakrabban a felhelyezést követő első néhány hónapban jelentkeznek, majd a hosszabb használat során előfordulásuk csökken.

Nagyon gyakori mellékhatások (10 nő közül legalább 1-nél jelentkezik):

- a menstruációban bekövetkező változások. Tapasztalhat pecsételő vérzést, rövidebb vagy hosszabb ideig tartó menstruációt, fájdalmas menstruációt. A kezelés megkezdését követő 3-6 hónapon belül jelentős mértékben csökkenti a menstruációs vérzés mennyiségét, előfordulhat, hogy fokozódik a vérzése az első 2-3 hónapban, mielőtt bekövetkezik a menstruációs vérzés mennyiségének a csökkenése. A menstruációja teljesen el is maradhat. Amennyiben 3-6 hónapon belül nem következik be jelentős csökkenés a menstruációs vérzés mennyiségében, megfontolandó egyéb kezelésre való áttérés.

- petefészekciszták. Folyadékkal teli tömlők a petefészekben.

Gyakori mellékhatások (10 nő közül legfeljebb 1-nél jelentkezhet):

- a láb vagy a boka duzzanata vagy dagadása;

- testsúlynövekedés;

- depresszió, idegesség vagy egyéb hangulatváltozások;

- fejfájás;

- alhasi, kismedencei fájdalom vagy hátfájás;

- émelygés;

- pattanás;

- fájdalmas menstruáció;

- fokozott hüvelyi váladékozás;

- méhnyakgyulladás;

- érzékeny, fájdalmas emlők; vagy

- a kilökődése.

Nem gyakori mellékhatások (100 nő közül legfeljebb 1-nél jelentkezhet):

- a nemi szervek fertőzései, amelyek a következő tüneteket okozhatják: hüvelyviszketés; fájdalmas vizeletürítés; vagy alhasi fájdalom, amelyet a méh, a petefészek vagy a petevezeték gyulladása okozhat;

- fokozott szőrnövekedés az arcon és a testen;

- hajhullás; vagy

- bőrviszketés.

Ritka mellékhatások (1000 nő közül legfeljebb 1-nél jelentkezhet):

- csökkent nemi vágy;

- migrén;

- haspuffadás;

- kiütés, viszketés, ekcéma; vagy

- a méhfal átszakadása a felhelyezésekor.

Petefészekcisztákról és kismedencei gyulladásos betegségről is beszámoltak. Ezért közölje orvosával, ha alhasi fájdalma van, vagy fájdalmat, vagy kellemetlenséget érez nemi együttlét során. Ez fontos, mert a kismedencei fertőzések csökkenthetik a teherbeesés esélyét és növelik a méhen kívüli terhesség kockázatát. A méhen kívüli terhesség lehetséges a alkalmazása esetén, de nagyon kicsi a valószínűsége. Ennek a kockázata alacsonyabb, mint azoknál a nőknél, akik semmilyen fogamzásgátlót nem használnak, illetve mint a vörösréz tartalmú méhen belüli eszközt alkalmazók esetében.

Szakorvosi vizsgálat javasolt.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2015. szeptember 26., 15:47; Megválaszolva: 2015. szeptember 26., 23:55
Kérdések és válaszok: Egyéb
Lehet baja?
Tisztelt doktor/doktor nő! Sajnos az történt, hogy Szeptember 19-23. menstruáltam és valahogy bennem maradt egy tampon, nem éreztem semmit és a...
Császármetszés utáni menzesz
Tisztelt Doktor Úr! Tavaly novemberben szültem császármetszéssel, február közepéig szoptattam. A menzeszem januárban már megjött és egészen...
vizes folyás
Kedves Doktor Úr! Soha nem szültem és egészséges életmódot folytatok. Tavalyi leletemen ez van: tátongó méhszáj, portio folytatásában...
Ez mit jelezhet? Terhesség...
Tisztelt Doktor Úr! Azzal a panasszal/kérdéssel fordulnék Önhöz, hogy 4.napja késik a menstruációm, 3 pozitív tesztem van, a tegnapi a legerősebb....
A ciklus és a lencse
Tisztelt Doktor Úr! Véleményét és segítségét szeretném kérni a következő esettel kapcsolatban. A korábban rendszeres menstruációs vérzésem...