Vashiány oka

Tisztelt Doktor Úr! Kb 1 éve antibiotikum szedése után gyakori hasmenés jelentkezett.Széklettenyésztés eredménye:Clostridium difficiale antigén poz, toxin neg. Azóta folyamatosan probiotikum szedése mellett nincs csak hasmenésem, ha szüneteltetem újból jelentkezik.Tavaly norm szérum vas értékem 4, 9-re csökkent.Voltam gyomortükrözésen, ami negatív lett, szövettan eredményét még várom. Az orvos javasolt vasterheléses vizsgálatot és lisztérzékenység irányában vérvételt. Mi az Ön véleménye? Válaszát előre is köszönöm!

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Plósz János válasza a vas témában

A szérum vas érték nem jelent automatikusan vashiányt, ehhez ismerni kellene a ferritin illetve a transferrin saturatios értékeket is. A vasterhelés meg tudja mutatni, hogy a vas felszívódása rendben van-e, a lisztérzékenység kizárása szintén hasznos lehet. Ha a probiotikum használata mellett nincs panasz, de elhagyását követően visszatér, azt jelenti, hogy nem kolonizálódnak a bevitt baktériumok. Ilyenkor érdemes más típusú probiotikumot kipróbálni.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2015. szeptember 17., 11:51; Megválaszolva: 2015. szeptember 17., 20:27
Kérdések és válaszok: Egyéb
allergia vagy más
Tisztelt Doktornő! Nov. közepe óta a fő problémám,hogy az orrom bedugul a mellkasomon át a gyomromig. Az orrdugulás kb 50 százalékos, a gyomrom...
Bizsergés végtagokban
Tisztelt Szakértők! Az alábbi problémával kapcsolatban szeretnék segítséget kérni: Több mint egy hete kezdődött, először talpzsibbadással...
Van-e teendőm a köv. vérkép...
Tisztelt Doktornő/Doktor Úr! Készíttettem egy vérképet, mert az utóbbi időben fáradékonyabb vagyok a szokásosnál. Elküldöm Önnek a leletet, és...
Beütöttem a fejem
Kedves Doktornő! 6 nappal ezelőtt lehajoltam, hogy levegyem a cipőm majd elfelejtettem, hogy felettem van a bojler/kazán és így lendületből...