• Édesítőszerek

        Legfrissebb cikkek a témában
         

        Tisztelt Doktornő! Nemrégiben végzett laboreredmények alapján az orvosom azt javasolta, hogy figyeljek oda a májamra, nem vészesen, de eltértek az értékek a normálistól. Gyógyszereket nem szoktam szedni, odafigyelek az adalékanyagokra is, viszont napi szinten fogyasztok édesítőszereket (aszpartám vagy natrium szacharin alapúakat) van hogy akár napi 10 szemet is. Arra gyanakszom, hogy ez lehet a probléma, Ön szerint ezt kellene visszaszorítani? Válaszát előre is köszönöm!

        Irinyi-Barta Tünde válasza a édesítőszer témában

        Kedves Kérdező! Ha laborleleteiből kitűnik, hogy gyengült a mája, akkor valóban javasolt lehet a mesterséges anyagok bevitelének csökkentése. A mesterséges édesítőszerek helyett Önnek a természetes alapúakat ajánlom, mint például a Stevia, vagy nyírfacukor. Javaslom, hogy 3 hónap múlva ismételjék meg a vérvételt. Üdvözlettel: Irinyi-Barta Tünde

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Irinyi-Barta Tünde
        okleveles táplálkozástudományi szakember Tőle szeretnék kérdezni

         Irinyi-Barta Tünde

        Kérdés: 2015. március 31., 12:02; Megválaszolva: 2015. április 03., 12:27

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő! Köszönöm megtisztelő válaszát az előző kérdésemre, amely arra vonatkozott, hogy az ASA Protect megelőző célú szedése javasolt-e 96 éves idősnél. Ön által említett nyomós indok a szedésre (pl. igazolt...
        Tisztelt doktornő! Olyan kérdéssel fordulok önhöz hogy decemberbe 2 ekg vizsgálat is azt mutatja hogy bal kamra hypertrophiám van de azt mondta a kezelő orvos hogy nem annyira gáz az EKG tavaly januárba voltam szív ultrahangon és ott érdekes...
        Tisztelt doktornő.Kissé gátlásos vagyok a szexben.Részben a méretem miatt:14cm.Tudom butaság de ez van.Fiatalkoromban voltak kudarcaim.Ez sincs jó hatással.Van egy olyan problémám,hogy megtörténik a merevedés,megvan a vágy,aztán az izgalmi...
        Jó napot! Egy rutin vérvizsgálatot csináltattam tegnap, ma jött meg az eredménye a ck-mb szint kiugró 82 U/L éték a maximális 24 helyett, erre fel is hívták a figyelmem. Fizikai munkát végzek edzeni is szoktam és viszonylag sok stresszfaktor is...
        Kedves Doktornő! Két-három éve merevedési problémákkal küszködöm! Mindkét bokám elszíneződött,édesanyámtól örökölt értágulataim okán és a véna billentyűim pedig nem zárnak! Magas pulzusomra(110-120)kaptam hároméve Nebivolol...
        Tisztelt Dr. Molnár Dóra! 22 éves diák vagyok. Nem vagyok túlsúlyos, rendszeresen sportolok (heti hatszor), nagyon ritkán dohányzom, mindig kipihenem magam, nem vagyok stresszes és alapvetően egészségesen étkezem. Mindezek ellenére kb. két...
        Kedves Tünde! Eddig szedett gyógyszeteim - Szertralin, Tiapridal, Xanax- sajnos nagy mértékben befolyásolták étvágyam és így testsúlyom is. A felszedett többlettől időről- időre sikerült megszabadulnom. A terhességem alatt is - ami alatt...
        Tisztelt Doktornő! 23 éves egyetemista vagyok. Azzal a panasszal fordulok Önhöz, hogy az elmúlt 3 hétben napi szinten, naponta több mint 10 alkalommal érzek extra szívdobbanásokat. Ezek főleg nyugalmi helyzetben jönnek, de előfordul, hogy...
        Tisztelt Dr. Nő, Évek óta tartó problémám van ami hol jobb, hol rosszabb. A pulzusom nyugalmi állapotban rendben szokott lenni,pl fekvésnél, ülésnél (60-80), alváskor 50-60, viszont felállva, vagy mozgást végezve, akár gyalogláskor, vannak...
        Tisztelt Doktornő! Kb. 1 hónapja változó időközönként erős szívdobogást érzek a mellkasomban. EZ általában esténként elalvás előtt vagy reggel ébredés után szoktam érezni , néhány mp-ig szokott tartani és pár mély levegő vétel...