Édesítőszereknek lehet mellékhatása?

Tisztelt Doktorok! 57 éves inzulinkezelt cukorbeteg vagyok, nem vagyok édesszájú, de néha jól esne egy kis édesség. Mióta megállapították, hogy beteg vagyok, nem eszem édességet semmilyen formában. Nem csak a cukros, hanem édesítőszerekkel készült süteményeket se eszek. Hallottam olyanokat, hogy ezeknek a mesterséges édesítőszereknek lehetnek káros mellékhatásaik. Fogyaszthatok néhanap édesítőszerekkel ízesített ételeket aggodalom nélkül?

Dr. Árki Ildikó válasza édesítőszer témában

Kedves Kérdező!

Az édesítőszerekkel kapcsolatban valóban sok közlemény jelent meg, az ezekben foglalt eredmények ellentmondásosak.

A Táplálkozási Akadémia 2011-es hírlevelében foglaltakat idézve: "az Európai Élelmiszer-biztonsági Hatóság (EFSA) értékelése szerint- a javasolt határértékek figyelembe vételével- az engedélyezett édesítőszerek és cukorpótlók fogyasztása biztonságos".

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Dr. Árki Ildikó
Dr. Árki Ildikó Rovatvezető, WEBBeteg vezető orvos szakértő
Kérdés: 2013. június 02., 09:22; Megválaszolva: 2013. június 05., 09:32
Kérdések és válaszok: Cukorbetegség (diabétesz)
Édesítőszer és cukor?
Tisztelt Doktornő/Doktor Úr! Édesanyámnál 1 év-e állapították meg a cukorbetegséget. Betegsége kezdetén a gyógyszeres kezelés mellett nem...
Édesítőszer mellékíz nélkül
Tisztelt Doktornő! 3 éve vagyok cukorbeteg. Nagyon szeretem az édességet, és akárhogy próbálom, nem tudok lemondani a nassolásról, amikor főzök...
Terheléses cukor
Jó napot! Terheléses vizsgálatom eredménye a következő képpen alakult: Vércukor (Accu-Chek):: 5,9 mmol/L Glükóz (fluoridos csõ) 5,0 mmol/L...
Inzulinrezisztencia
Tisztelt Doktornő! Kérném válaszát, hogy a hogy a mellékelt lelet alapján fennáll-e az inzulinrezisztencia. Köszönettel. Kissné
Cukorbetegség?
Kedves Doktornő! Az lenne a kérdésem hogy itthon mért ehgyomori cukorertekem 6.4-7.4ig mozog normális e? Ami fura szamomra hogy étkezés után szoktam...