Testépítés és a cukorbetegség

Tisztelt Doktr Nő/Úr! 2008 novembere óta vagyok cukorbeteg. Egyenlőre gyógyszeres terápiával tartom karban. (merkformin 1000mg, januvia 100 mg/nap) A betegségem felfedezésekor 182 cm és 100 kg voltam (nem voltam kövér, inkább erős) . A megváltozott életmód miatt (diéta, kerékpározás, futás) eléggé összestem és elerőtlenedtem. Most 78 kg vagyok. Elhatároztam, hogy elkezdek rendszeresen kondi terembe járni, és szeretnék megerősödni, izmosodni. A kérdésem ezzel kapcsolatos lenne. Napi 180g-os szénhidrát diétán vagyok. Viszont ahhoz, hogy épülni, növekedni tudjon az izomzat elengedhetetlen a megfelelő szénhidrát és fehérjebevitel. A fehérjével nincs gond, de kardio sportok teljesen felemésztik az a kevéske szénhidrátot is amit beviszek, és félek attól, hogy az erősodés, "növekedés" helyett még inkább csak szálkásodni, fogyni fogok. Tehát a kérdésem az lenne, hogy mit tudok tenni (ha egyátalán lehet valamit) , hogy az étrendem megfelelő legyen és ne leépüljek a tápanyagok hiánya miatt hanem elérjem a célom. (Tudom, hogy a cukorbetegek alapvetően sokkal lassabban fejlődnek mint az egészséges testépítők, de azért mégis szeretnék a fejlődés útjára lépni, még ha csak lassan is.) Válaszát előre is köszönöm,

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Felszeghy Enikő válasza cukorbetegség témában

Kedves Kérdező!

A legjobb az lenne, ha a tervét a kezelőorvosával beszélné meg, mert ő tudja megmondani Önnek, hogy lehetséges-e emelnie a 180 gramm napi CH adagját. Feltételezem, hogy ha ennyit fogyott, hogy talán nem lenne gond, ha megemelné a mennyiséget, de ez elméletileg járhat azzal, változtatni kell a gyógyszerelésén.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Dr. Felszeghy Enikő
Dr. Felszeghy Enikő gyermekgyógyász-endokrinológus-diabetológus
Kérdés: 2011. február 24., 17:31; Megválaszolva: 2011. február 25., 20:18
Kérdések és válaszok: Cukorbetegség (diabétesz)
Okozhatja-e cukorbetegség ezeket a...
Tisztelt Doktornő! Sógornőm (67 éves) az utóbbi időben azt vette észre, hogy időközönként a lábfeje ég, bizsereg és a nagy ujjai mintha...
Magas vércukorszint
isztelt Doktor Úr/Nő! A páromnak (48 éves ffi) 3 éve volt egy pancreas resectios műtétje, melyből kifolyólag insulinos cukorbeteg lett, jelenleg...
Merckformin XR 500 retard
Tisztelt Doktornő! Emelkedett éhgyomri vércukor értékeim miatt (7, 3) , valamint a 3 havi átlag (7, 1) értékem miatt terheléses...
Cukorbetegség kezelése
Tisztelt Dr. Árki ildikó! Kb. 5 hónapja magas éhgyomri vércukorértéket mértek/7, 7/. Ezt diétával és étrendkiegészítőkkel sem sikerült a...
Magas vércukor reggeli után
2017.01.04- én 1 típusú cukorbetegseget diagnosztizáltak nálam. Éjszakára insulatardot adok e egységet. Nappal Actrapidot. Az a problémám hogy...