Vércukor érték csökkentés

Kedves Doktornő! Édesapám e hét szerdán érkezett haza a kórházból lábszár amputációt követően. A kórházban inzulinnal állították be a vércukorszintjét, értékei rendszerint 4, 5-8 közöttiek voltak. Az orvosa a következő értékeket írta fel beadásra actrapidból és inzulatardból: R: 11E A és 12E I; D: 7E A; E: 9E A; 22óra: 12E A. Itthon a fenti értékeket követve és az étkezési adagokat is betartva vércukor értéke 10, 5-14, 5 között mozog. Mi ez esetben a teendő? Növelhetőek a kiírt adagok? Milyen adagolást javasol? Clexane injekciót kell még adnia magának még 7 napig, más gyógyszereket nem szed, csak fájdalomcsillapítót. Láztalan. A rehabilitációs kezelése 2 hét múlva kezdődik el, addig tartózkodhat itthon. Válaszát előre is megköszönve. Üdvözlettel: T.Tamás

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Felszeghy Enikő válasza cukorbetegség témában

Kedves Kérdező!

A reggeli vércukorértékek adják meg, hogy mennyi esti Insulatardra van szükség, ha azok 6 mmol/l alatti értékeke, akkor a 22E IT elegendő. A nappali értékek tekintetében jó a bázis (IT) , ha szénhidrátmentesen (ezt nehéz betartani, általában, tojás, fehérje, zöldség fogyasztását javasoljuk) a vércukorszint nem ingadozik. Ha a vc érték emelkedik, akkor az IT reggeli adagjának emelése javasolt. Amennyiben a napközben étkezések előtti vc érték rendben van, de étkezés után magasabbakat mérnek, akkor mindenképpen szükséges a gyorshatású Actrapid emelése, minadddig, míg az értékek nem normalizálódnak.

Remélem tud mit kezdeni az információkkal. Ha ez így nem elegendő, akkor mindenképpen érdemes személyreszabott konzultációt kérnie.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Dr. Felszeghy Enikő
Dr. Felszeghy Enikő gyermekgyógyász-endokrinológus-diabetológus
Kérdés: 2011. január 30., 09:35; Megválaszolva: 2011. január 31., 14:23
Kérdések és válaszok: Cukorbetegség (diabétesz)
Okozhatja-e cukorbetegség ezeket a...
Tisztelt Doktornő! Sógornőm (67 éves) az utóbbi időben azt vette észre, hogy időközönként a lábfeje ég, bizsereg és a nagy ujjai mintha...
Magas vércukorszint
isztelt Doktor Úr/Nő! A páromnak (48 éves ffi) 3 éve volt egy pancreas resectios műtétje, melyből kifolyólag insulinos cukorbeteg lett, jelenleg...
Merckformin XR 500 retard
Tisztelt Doktornő! Emelkedett éhgyomri vércukor értékeim miatt (7, 3) , valamint a 3 havi átlag (7, 1) értékem miatt terheléses...
Cukorbetegség kezelése
Tisztelt Dr. Árki ildikó! Kb. 5 hónapja magas éhgyomri vércukorértéket mértek/7, 7/. Ezt diétával és étrendkiegészítőkkel sem sikerült a...
Magas vércukor reggeli után
2017.01.04- én 1 típusú cukorbetegseget diagnosztizáltak nálam. Éjszakára insulatardot adok e egységet. Nappal Actrapidot. Az a problémám hogy...