Pikkelysömör

Kedves Doktornő/Doktor Úr! Gyermekkorom óta kűzdök örökletes pikkelysömörrel. Az utóbbi években eléggé elhatalmasodott rajtam, leginkább a fejbőrömön. De érintett még 2 körmöm és néhány körömnyi folt testszerte (jelenleg csak ennyi, de volt rosszabb is) Már mindent kipróbáltam, ami segithet (diprosalic, dermovate, clobex, nizoral, egyebek). Végül sok év szenvedés után másik orvoshoz mentem, aki felîrta nekem a Namaxir injekciót. 3 hónapig alkalmaztam. A körmömet visszahúzta (persze azonnal visszajött, amint abbahagytam) de a fejbőrömmel semmit sem tett. Pedig az a legrosszabb, legnagyobb mértékű, legzavaróbb.. mivel fiatal vagyok és szeretnék még gyermeket (már van 1) így nem használtam tovább a Namaxirt. Közben sok más szteroid mentes krémet, sampont is kipróbáltam. Találtam egyet krémet, ami a bőrömmel csodát tett. De a fejbőrömre továbbra sincs megoldás. Sok sok helyen van (15-20) 5-50 forintos nagyságú kiterjedésen. Talán a leghatásosabb nekem továbbra is a dermovate oldat. Viszont ezt ha használom 2-5 napig utána csak 1-2 hétig elviselhető a dolog, îgy újra meg újra alkalmaznom kell. Bevallom szteroid mentes megoldást keresnék, de egyenlőre számomra nincs. (Kicsi gyermekem mellett a fényterápia sajnos nem jön szóba). De Öntől most nem is megoldást szeretnénk, hanem információt, mert azt eddig sosem kaptam. Mennyire káros ez a mértékű szteroid bevitel? (1 hónap alatt kb 1 oldatot el is használok) Ha teherbe esem majd még egyszer akkor ez okozhat problémát (terhesség alatt nyilván nem használom de maga a szteroid alkalmazása ilyen szempontból mégis mennyire káros?) Mennyi az a mennyiség ami biztonsággal használhatnék 1-1 isőszakban és mi az az időtartam amig muszáj volna szünetet tartani 2 használat között? Előre is köszőnöm a választ! Éva

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Bodnár Edina válasza a pikkelysömör témában

Kedves Éva! A lokális steroid használat ennyi (kb. 10%-nyi) testfelületen teljesen biztonságos folymatos használat mellett is. Terhesség alatt a Dermovate helyett inkább a gyengébb (Advantan, Elocom) steroidokat használja.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2020. augusztus 27., 14:32; Megválaszolva: 2020. szeptember 07., 12:32
Kérdések és válaszok: Bőrbetegségek
Kézi elváltozás számítógép...
Éveken keresztül, naponta órákat töltöttem számítógép előtt, legtöbbször játékokkal, de most az online oktatás beköszöntével szinte az...
Bőr alatti kiütés
Tisztelt DoktorÚr/Nő! Egy olyan problémával fordulnék önhöz, ami már évek óta évente egyszer, de kétszer is akár előfordul, viszont amióta...
Anyajegyelváltozás
Tisztelt Doktornő! Segítséget szeretnék kérni. Kettő darab kérdésem lenne. 1. A péniszemen kijött egy nagyon pici, barna anyajegy, valamelyik...
Összehúzódik a pèniszemen a bőr
Szèp Jó Napot Kívánok. Olyan problèmám lenne, hogy a Pèniszemen a bőr . Ègèsszen a has falig összehuzódik. Ès elègè kènyelmetlen ègő èrzès...
Mi okozhatja ezt?
Tisztelt Doktornő/Úr! Pár hónapja péniszem felső részén kidörzsölődés-szerű tünet jelent meg, viszonylag erős fájdalommal. Egy ideig csak...