• Az ínygyulladás aktiválhatja a HIV vírust

Szerző: Független Hírügynökség

HIV-fertőzötteknél könnyebben alakul ki a gyógyíthatatlan AIDS, ha a páciens bizonyos ínybetegségben szenved - derítették ki japán kutatók. A krónikus ínygyulladáskor ugyanis egyes baktériumok vajsavat termelnek, a vajsav pedig hatástalanítja a HDAC enzimet, amely gátolja a HIV vírus terjedését.

A tokiói Nihon Egyetem mikrobiológiai tanszékének vezetője, Ochiai Kunijaszu professzor laboratóriumi kísérletekben azt tapasztalta, hogy kétféle sejtkultúrában is meggyorsult a HIV vírus terjedése akkor, ha a preparátumhoz ínygyulladást okozó baktériumokat és az általuk termelt vajsavat adtak.

A súlyos ínybetegség elősegítheti az AIDS kialakulását a HIV-pozitívaknál, bár a valószínűség nagy mértékben függ az egyéni fizikai állapotától is - vonta le a következtetést a japán tudós az AFP francia hírügynökségnek nyilatkozva.

Tanulmánya az Immunology című tudományos folyóirat márciusi számában fog megjelenni. Ochiai professzor szerint azok a HIV-pozitvak, akik nem tudnak a fertőzöttségükről, elősegíthetik a HIV terjedését, ha idült ínygyulladásuk van.

Korábbi tanulmányok már kimutatták az ínygyulladás és a cukorbaj, valamint szívbetegségek összefüggését, de ez az első tudományos munka, amely szerint az ínybetegség a HIV vírust is aktiválhatja. A kellemetlen szagú vajsav megtalálható az avas vajban, az izzadságban és bizonyos húsokban.

(Független Hírügynökség)

Legutóbb frissült: 2009.02.13 19:08

A tenziós fejfájás

Dr. Zsuga Judit

Számos ok lehet felelős a kialakulásáért, azonban két formáját különíthetjük el.

Ízületi fájdalmak

B. M., szakfordító

A reuma összefoglaló név, gyulladásos és degeneratív folyamatokat foglal magába.

A HIV megelőzése

A HIV-fertőzés a lakosság körében még manapság is az egyik legfélelmetesebb betegségnek számít. Amennyiben valakinél megállapítják, hogy HIV pozitív, a kombinált terápiát minél hamarabb el kell indítani a kedvezőbb kimenetel érdekében.

Véradónak lenni jó!

Június 14-én ünnepeljük a Véradók Világnapját. Amellett, hogy másokon segíthet vele, a véradás a véradó esetleges fertőző betegségeire is fényt deríthet. Melyek ezek? A WEBBeteg szerkesztői rendszeres véradók, csatlakozzon Ön is, adjon vért, és mentsen meg három életet!

HIV gyorsteszt, ami életet ment

A fertőzöttek egy része nem is tud a betegségéről, a hazai érintetteknek csupán a 30-50 százaléka kap gyógyszeres kezelést.

Vita a körülmetélés körül

A körülmetélés (circumcisio) talán az egyik legrégebbről ismert sebészeti beavatkozás. A zsidók vallási szertartásként végzik, a muszlimok körében a lelki megtisztulást jelenti. Az előnyéről, hátrányáról szóló viták időről-időre napirendre kerülnek orvosi és laikus körökben egyaránt.

Tudnivalók a HIV-fertőzésről

Az AIDS (Acquired Immune Deficiency Syndrome) vagy magyarul szerzett immunhiányos tünetegyüttes kórokozója HIV vírus (Human Immundeficiency Virus). Ezen vírusnak több családja is létezik, a HIV-1 és HIV-2 családba tartozó vírusok terjedési módja azonos.

Véradási szabályok és tippek

Az ország betegeinek gyógyulását sok esetben különböző vérkészítmények segítik, melyek élő emberektől származnak: a véradóktól. Azonban sok közkeletű tévedés és félreértés kering a köztudatban ennek a menetéről, melyet most tisztázunk!