8 általános tévhit az életbiztosításokkal kapcsolatban

Szerző: WEBBeteg

Mielőtt valamilyen biztosítást kötnénk, általában feltérképezzük, mit kínálnak a társaságok, és próbálunk minden információt begyűjteni, amit csak tudunk. Ilyenkor óhatatlanul előtérbe kerülnek a félreértések és tévhitek, főleg, ha személyes véleményekre is alapozunk. Ezek sokszor félrevezetőek, nem tudhatjuk, hogy mekkora a valóságtartalma és azt sem, hogy mennyire relevánsak. (x)

Nyolc pontban összegyűjtöttük, mik a legjellemzőbb tévhitek erről a területről.

1. Időszakos vagy határozatlan idejű?
A biztosítások, így az életbiztosítás is kétfélék lehetnek, határozott időintervallumúak vagy élethosszig tartóak. Ez azért jó, mert mindenki az egyéni preferenciái alapján választhat közülük.

2. Bizonyos korban már nem lehet életbiztosítást kötni

A biztosító társaságok vállalják a kockázatot. Ugyanakkor az életbiztosítást tényleg korhoz kötik a legtöbb helyen – viszont erre nincs egy egységesen meghatározott szám. Egyes szolgáltatók, 75 éves kor fölött már nem vállalnak ügyfelet, mások, mint például a 4Life Direct biztosításközvetítő, 85 éves korig kínálnak biztosításokat.

3. A havidíj fix, vagy tovább nőhet?

Nem minden biztosító társaság dolgozik fix havidíjjal, így mindenképp érdemes ennek mélyebben utánanézni szerződéskötés előtt. A 4Life Direct által kínáltnál például garantáltan nem változik az összeg, függetlenül attól, hogy milyen hosszan tartja fenn a biztosítást.

4. Csak saját magamat védhetem az életbiztosítással

A biztosítási piac számos szereplője kínál olyan családbarát biztosítási formát, mellyel nem csak magunkat, de házas- vagy élettársunkat is biztosíthatjuk.

5. Pontosan tisztában kell lennie aktuális egészségügyi állapotával

Több társaság is feltételnek szabja az egészségügyi állapotfelmérést, a személyes adatokról pedig részletesen kikérdezik az ügyfelet kérdőív formájában. Ugyanakkor nem minden társaság követi ezt a sablont, a 4Life Direct-nél például nem elvárás az egészségügyi állapotfelmérés és az orvosi vizsgálat.

6. A biztosítás megkötéséhez egy biztosítási ügynökkel történő személyes találkozás szükséges

Régebben valóban ez volt a gyakorlat, de manapság több társaság igyekszik megkönnyíteni ügyfeleik dolgát és egyszerűsíteni a folyamatot. A 4Life Directnél például nem szükséges a személyes konzultáció, a biztosítás telefonon is megvásárolható.

7. Azonnal dönteni kell

Bármilyen biztosítás, de főleg egy életbiztosítás kötése nem lehet elhamarkodott döntés. Évek alatt formálódhat a döntés, melyet hosszas utánajárás előz meg, és még ilyenkor is előfordulhat, hogy bizonytalanságot érzünk a választás helyességét illetően. A legjobb biztosító társaságok jól tudják ezt, pontosan megértik leendő ügyfeleik aggályait, ezért a biztosítás megkötése után is hagynak 30 napot a döntés megváltoztatására.

8. A rengeteg ajánlat miatt szinte lehetetlen dönteni

Tény, hogy számos társaság kínál több különböző ajánlatot, ugyanakkor a széles választékból mindenki kiválaszthatja a számára legmegfelelőbb megoldást. Kereséskor érdemes azokra az ajánlatokra összepontosítani, ahol az ajánlat mellett szerepelnek személyes vélemények is, azoktól, akik már igénybe vették a szolgáltatást (a 4Life Direct weboldalán például közzétettek néhányat ezek közül).

(WEBBeteg)

Hozzászólások (0)

Cikkajánló

Több mint háromezerrel bővült az...

Több mint háromezerrel, 50 700-ról 54 ezerre bővült azoknak a köre, akik jogosultak az ápolási díj valamelyik formájára - közölte az Emberi...

Időskori életbiztosítás

Abban a korban jár, amikor már gyakran elgondolkozik a saját és családja jövőjéről? Néha azon jár az esze, hogyan óvja meg családját baleset vagy...

Kérje ingyenes cikkértesítőnket!
Amennyiben szeretne azonnali értesítést kapni a témában születő új cikkekről, adja meg az e-mail címét. A szolgáltatásról bármikor leiratkozhat.