Tüdődaganat, sugárterápia utáni panaszok

2014.08.13-án jobb alsó bilobectomiát végeztek.Szövettan: CARCINOMA PLANOCELLULARE NON KERATOSUM INVASIVUM PULMONIS, Gr. III, pT2b, pN1 (HILUSI NYIROKCSOMO, TOKÁTTÖRÉS) , VI-, PLO, R1. Mellkas CT 2014.08.24: Status post bilobectomiam pulm. 1. d., postoperatív állapot jobb oldalon a mellkasban. Minimális tejüveghomály jobb felső lebenyben perifériásan, mely lehet postoperatív atelectasia maradványa. A mellkasban megnagyobbodott nyirokcsomót kimutatni nem lehetett. A jobb bilusban kiszélesedett bronchovasculáris kötőszövet, mely lehet postoperatív maradvány, kontroll javasolt. A rendelkezésünkre álló 2014-o4. 09-i vizsgálattal összehasonlítva: a jobb alsó lebenyi térfogatfoglalás és a jobb felső lebenyi góc eltávolításra került, egyebekben változatlan status. Adjuváns kemoradioterápiát kapott.Ezzel párhuzamosan 2014.10.20.-2014.12.05. között 50Gy összdozisú foton irradiationt kapott a mediastium, a jobb oldali bilus és a műtéti terület régióira, majd az R1 resectio területére szűkített céltérfogatra további 10 Gy kiegészítő besugárzást. Postirradiations pneumonitis miatt 2015.02.27.- től szed 2x16 mg Medrolt. 2015.o2.23. Ct vizsgálat kimutata, hogy a sugárzástól steril tüdőgyulladást kaptam. Ezért kaptam a Medrolt. Folyamatosan panaszkodtam, hogy csökken a teljesítőképességem és fizikailag is folyamatosan gyengülök, 2015, 04.03.PPET/CT mellékvesében és szegycsontban állapított meg áttétet. Az onkológus kemoterápiát javasolt, amit a legyengült állapot miatt nem tudtak elkezdeni. A Medrol fokozatos elhagyása és Zoledronsav vipharm 4 mg/5 ml adása 3 hetente. ezen kívül sem javaslatot az erőnlét fokozására sem gyógyszert nem kaptam. Szeretnék erősödni és a tüdőkapacitást növelni.

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Tóth Judit válasza tüdőrák témában

Kedves Kérdező!

Sajnos csak az általános állapot ismeretében lehet megitélni azt, hogy a kemoterápia a folytatandó, vagy valóban időt kell adni a szervezet regenerálódására.

Ha jó az étvágya, akkor magasabb kalóriájú étrenddel, a Medrollal (amit elindított az onkológusa) , ill. esetlegesen étvágyjavitóval lehet segíteni.

A tüdőkapacitás növelésére jelenleg, a sugár okozta reakciók miatt nem valószínű, hogy van lehetőség, viszont ha ez a folyamat javul, a gyulladásos jelek mérséklődnek feltehetően javulni fog az oxigén-ellátottság, igy az erőnlét, a teherbírás is. Akkor érdemes elkezdeni majd a fokozatos terhelést, de mindig csak a tűréshatárnak megfelelően.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Dr. Tóth Judit
Dr. Tóth Judit Onkológus, belgyógyász, aneszteziológus
Kérdés: 2015. május 03., 16:31; Megválaszolva: 2015. május 05., 19:51
Kérdések és válaszok: Tüdőrák
Daganat
Tisztelt Doktorúr, Doktornő! Édesapámnál 2017-ben rosszindulatú tüdődaganatot diagnosztizáltak. 4 kemoterápiát és 30 sugárkezelést kapott. Majd...
Tüdőrák agyi áttéttel
Tisztelt Doktor nő! Édesapámnak 2015 júliusában kissejtes tüdőrákot diagnosztizáltak. Kapott kemotertápiát melyet jól tolerált. 3 ciklus...
Műteni vagy nem műteni?
Tisztelt Doktornő! 2015. február hónapban tüdőszűrésen vettem rész munkaalkalmassági vizsgálat céljából, ahol kiszűrtek és elküldtek a...
adenocarcinom tüdőrak
Kedves doktor ur/nő. Edesapukam 56 eves tavaly marciusban mütötték tüdodaganattal ami a kornyező nyirokcsomokban is volt rosszindulatu elvaltozas. Mutet...
Előrehaladott tüdődagana
Tisztelt Ildikó! Meglehetősen távoli, de szívemnek igen közeli rokonomnál, nagyapámnál nagyfokú, gyors ütemű, (a tünetek az utóbbi 3-4...